دانلود بهترین نرم افزار شبیه ساز پرواز برای یادگیری خلبانی

دسته بندی :مقالات 11 تیر 1401 گروه هوانوردی اسکایتو 20148

شبیه ساز پرواز دستگاه یا نرم افزاری است که شرایط پرواز با هواپیما و اتفاقاتی که در یک پرواز می تواند رخ بدهد را شبیه سازی می کند، از این نرم افزار برای فعالیت های آموزشی و تفریحی استفاده می شود.

نرم افزار شبیه ساز پرواز مزایای بسیاری دارد که از این مزایا می توان به کاهش هزینه ها، امنیت و آمادگی برای شرایط اضطراری اشاره کرد.

معیار های انتخاب یک شبیه ساز پرواز خوب چیست؟

یک شبیه ساز پرواز مناسب باید بتواند به طور دقیق یک پرواز را شبیه سازی کند تا کاربر بتواند به خوبی از آن استفاده کند و آموزش صحیح ببیند.

نرم افزار شبیه ساز پرواز می بایست محیط های متفاوت از جمله پرواز در شب و شرایط نامناسب آب و هوایی و پرواز در محیط های صعب العبور را به خوبی شبیه سازی کند.

از قابلیت های مهمی که یک شبیه ساز پرواز باید داشته باشد این است که از لحاظ گرافیکی به اندازه ای مشابه واقعیت باشد که کاربر خود را به طور جدی در شرایط پرواز احساس کند.

یکی از قابلیت های خوبی که در شبیه ساز پرواز ها نیاز است سادگی در استفاده از آن هاست تا فرد بتواند به خوبی تنظیمات پروازی خود را تغییر دهد و شرایط پروازی مختلف را تجربه کند.

یکی از موارد مهم در انتخاب شبیه ساز پرواز هزینه آن است ، یک نرم افزار شبیه ساز پرواز باید کم هزینه و جامع باشد و قابلیت اینکه بتوان مواردی با هزینه کم را به آن افزود، داشته باشد.

انواع شبیه ساز پرواز 

نرم افزار های شبیه ساز پرواز کامپیوتری که بتوان به خوبی از آن ها برای موارد ذکر شده استفاده کرد 4 نوع هستند ، این نرم افزار های شبیه ساز پرواز Xplane، fs2020 ،p3d ،fsx  نام دارند که ساخت شرکت های مختلفی هستند.

 

بهترین-شبیه-ساز-پرواز-برای-کامپیوتر

 

شبیه ساز پرواز xplane

در شبیه ساز پرواز xplane ، مدل‌سازی سه بعدی بیش از ۱۳ هزار فرودگاه فعال دنیا به خوبی پیاده سازی شده است. در فرودگاه‌های موجود در شبیه ساز پرواز با بخش‌های موجود در یک فرودگاه واقعی روبرو خواهید شد. حتی رفت و آمد کامیون‌های حمل سوخت هواپیما در فرودگاه‌ها قابل مشاهده است. در x plane 11 جزئیاتی نظیر تغییر ناگهانی آب و هوا یا از کار افتادن سیستم‌های هوانوردی را تجربه خواهید کرد. اگرچه یادگیری پرواز با هواپیماهای x plane 11 مقداری دشوار است، اما با اندکی صبر و تلاش، پس از یادگیری به شدت از شبیه ساز پرواز لذت خواهید برد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب شبیه ساز پرواز xplane

  • CPU :Intel core i3 or i5 or i7 with 2 core
  • RAM :8 GB
  • GPU :Directx 11-capable video card from NVIDIA or AMD
  • DX : Version 11
  • OS :Windows 7,8,10
  • STO :20 GB available space
  • SOUND :default

 

برای کسب اطلاع از مشخصات سیستم خود وارد my computer شوید سپس کلیک راست کنید و روی گزینه propertis کلیک کنید .

بری کسب اطلاع از مشخصات کارت گرافیک سیستم تان دکمه win+R را بفشارید سپس جمله

wmic path win32_videocontroller get name را بنویسید.

 

Microsoft Flight Simulator 2020

آخرین نسخه از سری Microsoft Flight Simulator قطعاً یکی از نامزدها برای بهترین شبیه ساز برای کامپیوتر در نظر گرفته می‌شود. Microsoft Flight Simulator ناوبری و استفاده از ‌GPS را کاملاً شبیه سازی کرده است. علاوه بر این با تجربه این شبیه ساز پرواز از ۱۸ هواپیما، ۲۸ شهر که کاملاً مطابق با واقعیت شبیه سازی شده‌اند، و بیش از ۲۴ هزار فرودگاه برخوردار خواهید شد. شبیه ساز پرواز کننده می‌تواند در یکی از نقش‌های کنترل کننده ترافیک هوایی، خلبان یا کمک خلبان قرار بگیرد و مهارت‌های خود را بسنجد.

نقشه شبیه ساز پرواز کاملاً بروزرسانی شده و مناطق مختلف جغرافیایی مطابق با آخرین تصاویر ماهواره‌ای و تغییرات ثبت شده، به تصویر کشیده شده‌اند. شبیه ساز پرواز از گرافیک خیره کننده و فوق‌العاده‌ای برخوردار است و جزئیاتی مانند درخت‌ها و ساختمان‌ها به خوبی روی زمین شبیه‌سازی شده‌اند. کابین خلبان در هواپیماهای مختلف با گرافیک بالا و جزئیاتی عالی ساخته شده است و هنگام پرواز در شب دیدن درخشش دکمه‌ها و تجهیزات موجود در کابین بسیار لذت بخش است. Microsoft Flight Simulator برای پلتفرم‌های PC و ایکس باکس در دسترس است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب شبیه ساز پرواز Microsoft Flight Simulator 2020

  • CPU : Intel core i7
  • RAM : 8 GB
  • GPU : Radeon RX 570 or GeForce GTX 770
  • OS : Windows 7,8,10
  • STO : 150 GB

شبیه ساز پرواز prepar3D

این نرم افزار تنها یک شبیه ساز پرواز نبوده و قادر به اجرای سناریوهای هوایی، دریایی و زمینی بسیاری است. در این بازی شبیه سازی استفاده از تجهیزاتی نظیر تانک یا کشتی نیز علاوه بر هواپیماها وجود دارد. شبیه ساز prepar3D بر پایه FSX ساخته شده است بنابراین بیشتر افزونه‌های FS X در این بازی نیز قابل اجرا هستند.

Prepar3D حتی برای یادگیری در مدارس پرواز و یا برای پرنسل نظامی نیز استفاده می‌شود. آخرین نسخه این شبیه ساز پرواز نسخه پنجم است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و با بهبودهای زیادی نسبت به نسخه‌های قبل همراه بود. طراحی محیط پرواز به شکل خوبی در این شبیه ساز پروازاجرا شده است. هنگام پرواز در شب بر فراز شهر‌ها، دیدن نقاط نورانی شهر از آسمان بسیار لذت بخش است. همچنین محل سایه‌های ایجاد شده با توجه به زمانی از روز که در آن قرار دارید، دقیق و تحسین برانگیز است.

اما طراحی محیط‌های آبی و دریاها می‌توانست بهتر صورت بگیرد

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب شبیه ساز پرواز prepar3D

  • CPU : core i3
  • RAM :2 GB
  • GPU : 1 GB
  • OS : Windows 7,8,10
  • STO : 30 GB

شبیه ساز پرواز FSX

شبیه ساز پرواز FSX امکان کنترل چندین هواپیما که با جزئیاتی عالی طراحی شده‌اند  را به شما می‌دهد. همچنین حین هدایت هواپیماها ممکن است با تغییرات آب و هوایی مواجه شوید که نشان از پیاده سازی آب و هوای پویا در این شبیه ساز پرواز دارد. خلبانی تنها نقشی نیست که می‌توانید در این شبیه ساز پرواز بر عهده بگیرید و علاوه بر آن قادر به ورود به برج مراقبت و کنترل خطوط هوایی نیز خواهید بود.جزئیات محیط پرواز، فرودگاه‌ها و شهرها نیز به خوبی در FSX پیاده‌ سازی شده است.

در FSX هم می‌توانید در مأموریت‌ها شرکت کرده و هم می‌توانید در یک جهان آزاد به هدایت هواپیماهای محبوب خود بپردازید. شما می‌توانید با انتخاب هواپیمای دلخواه خود بین بیش از ۲۴ هزار فرودگاه تعبیه شده در شبیه ساز پرواز به رفت و آمد و پرواز بپردازید.

شبیه ساز پرواز دارای دو نسخه استاندارد و لوکس است که نسخه استاندارد دارای ۱۸ هواپیما و نسخه لوکس دارای ۲۴ هواپیما است. تعداد فرودگاه‌ها و شهرها نیز در نسخه لوکس بیشتر است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب شبیه ساز پرواز FSX

  • CPU : Pentium ||| , Athlon
  • CPU SPEED : 1 GHz.
  • RAM : 2 GB
  • GPU : 256 MB
  • DX : 9.0c
  • OS :WINDOWS XP
  • STO : 30 GB

best-flight-simulator

بهترین شبیه ساز پرواز چیست؟

اگر بخواهیم شبیه ساز های پرواز را با هم مقایسه کنیم نمیتوان گفت که کدام یک بهتر از بقیه است اما با توجه با کارایی ها و مقایسه امکانات می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد.

اگرچه Microsoft Flight Simulator 2020 از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است، اما مشکلاتی نیز دارد.

زمان لود اولیه در این شبیه ساز پرواز بسیار بالاست. از طرفی حتی با داشتن یک سیستم بسیار قوی ممکن است با مشکلاتی در زمینه عملکرد نرم افزار روبرو شوید.

اگر سیستم شما بسیار قوی است و از پس اجرای x plane 11 برمی‌آید، و همچنین از حداقل ۶۰ گیگ فضای خالی بهره می‌برید، حتماً X plane 11 را به شما پیشنهاد می کنیم.

با وجود جزئیات عالی و گرافیک فوق‌العاده، X plane 11 بهترین شبیه ساز پرواز برای کامپیوتر محسوب می‌شود که محتوای غنی در زمینه پرواز و هوانوردی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

از طرفی هم p3d به دلیل واقعی بودن کار با هواپیما به لحاظ فنی از امتیاز خوبی برخوردار است اما از نظر گرافیکی در سطح ضعیف تری قرار دارد.با مقایسه ای که صورت گرفت تقریبا می توان به یک گزینه که امکانات جامع تری نسبت به بقیه دارد رسید که xplane این گزینه است زیرا هم از لحاظ گرافیکی و هم فنی و هم از نظر واقعی بودن هواپیما و مناظر فرودگاهی بهتر از سایر رقبا عمل کرده است ضمن این که یک ویژگی خوب شبیه ساز پرواز xplain این است که افزونه های مناظر فرودگاهی و هواپیما های مناسب این نرم افزار در دسترس تر هستند و آموزش های آن نسبت به سایر نرم افزار های شبیه ساز پرواز در زبان فارسی بهتر یافت می شود.

 

آموزش شبیه ساز پرواز

کار با سیستم های شبیه ساز پرواز چه برای تفریح و چه به منظور تمرین حرفه ای نیازمند آموزش و یادگیری نحوه پرواز در این نرم افزار ها است به همین دلیل حتما توصیه می کنیم از آموزش های شبیه ساز پرواز استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد شبیه ساز پرواز

خیر، شما با داشتن یک کامپیوتر خانگی ساده هم می توانید شبیه ساز پرواز مناسب خود را نصب نمایید. اما باید بدانید که برای اینکه واقعا حس خلبانی را تجربه کنید نیاز است که برخی از تجهیزات را خریداری نمایید اما برای شروع فقط یک عدد کامپیوتر یا لپ تاپ کفایت می کند.

نرم افزار هایی که برای گوشی هستند عموما جنبه بازی دارند و حس یک پرواز واقعی را برای شما تداعی نمی کنند به همین دلیل اگر شما به دنبال یک بازی هواپیمایی هستید بازی های موبایلی گزینه خوبی هستند اما اگر میخواهید مانند یک خلبان پرواز را تجربه کنید تنها راه استفاده از شبیه ساز های پرواز کامپیوتر هست.

ما در بخش مدرسه اسکایتو انواع دوره های آموزشی از مقدماتی تا پیشرفته را برای شما تهیه کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی آموزش ببینید و مانند یک خلبان واقعی با شبیه ساز پرواز کار کنید. پس اصلا نگران نباشید.

قطعا مطلع هستید یکی از سیلابس های آموزشی شما در طول دوره خلبانی شبیه ساز پرواز است. اما استفاده از شبیه ساز های پرواز موجود در موسسات آموزش خلبانی نیازمند پرداخت هزینه و هماهنگی زمانی قبلی است که به دلیل در خواست زیاد دانشجویان معمولا باید مدت زمان زیادی را در لیست انتظار باشید. به همین دلیل شما می توانید با نصب شبیه ساز پرواز روی سیستم خود بسیاری از مطالب آموزشی را بارها و بارها تمرین کنید و مهارت خود را افزایش دهید.

در این زمان فقط کافیست وارد حساب کاربریتان در سایت اسکایتو شوید و از قسمت ثبت تیکت مشکل خود را بیان کنید کارشناسان فنی اسکایتو در سریعترین زمان مشکل شما را برطرف خواهند کرد.

به طور خلاصه در جدول بالا شبیه ساز های پرواز با هم مقایسه شده اند اما برای مطالعه دقیقتر تفاوت های آنها اینجا کلیک کنید.

بین افراد مختلف بر سر اینکه سیمولاتور پرواز یک بازی است یا یک نرم افزار آموزش پرواز بحث زیادی وجود دارد اما حقیقت ماجرا به شما باز می گردد که چه استفاده ای از سیمولاتور پرواز می کنید اگر جنبه تفریح و بازی برای شما داشته باشد می توان گفت بازی شبیه ساز پرواز اما اگر بخواهید آموزش ببینید و مهارت های خود را ارتقا دهید می توان گفت نرم افزار آموزش پرواز.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

  1. علی گفته؛
    22:46 1400/10/14

    کاملا تحلیل و مقایستون بین xplane و fs2020 درست بود.

    من 2020 رو نصب کردم اولش محو گرافیک فوق العاده شدم ولی بعد از کمی کار با این به اصطلاح شبیه ساز متوجه شدم بیشتر با یه بازی کامپیوتری با گرافیک بالا طرف هستم تا یک شبیه ساز که مناسب تمرین و اموزش باشه. حرکات و فیزیک و کنترل پذیری هواپیما حتی نزدیک به واقعیت هم نیست و واقعا در حد یک بازی هست و کماکان بهترین شبیه ساز پرواز با اختلاف xplane11 هست. به امید اومدن xplane12

  2. امیر علی گفته؛
    17:18 1401/01/16

    دقیقا تنها شبیه سازی که به واقعیت نزدیکتر کامل تر و رداری فزیک طبیعی هست xplane

  3. ابوالفضل گفته؛
    20:20 1401/04/11

    سلام مرسی از سایت خوبتون من خیلی به خلبانی علاقه دارم کلی اطلاعات خوب گرفتم ازتون

  4. المیرا گفته؛
    20:25 1401/04/11

    خداروشکر با شبیه ساز پرواز دخترا هم میتونن حس پرواز رو تجربه کنن

  5. م گفته؛
    14:53 1401/05/26

    سلام، یک برنامه برای موبایل معرفی کنید که داخل کابین هواپیما رو آموزش بده یعنی در حین اینکه حرکت میکنه و پرواز تمام واقعیت کابین داخلش باشه تا حد اقل آموزشی از نطر فرمان دنده قسمت ترمز خلاصه اگر کسی برای اولین بار وارد کابین شد بدونه اصلا این هواپیما جطوری روشن و خاموش میشه و جطوری کار میکنه فقط جهت موبایل ممنون میشم

  6. sajjad moradi گفته؛
    17:12 1401/09/09

    نرم افزار شبیه ساز برای سیستم عامل ios هم دارید

    • گروه هوانوردی اسکایتو گفته؛
      10:58 1401/09/12

      سجاد جان نرم افزارهایی که برای گوشی هست بیشتر جنبه بازی دارند و حس واقعی پرواز رو برای شما شبیه سازی نمی کنند پس بهتره برای کامپیوتر دانلود کنید.

  7. عباس جعفری گفته؛
    16:44 1402/02/13

    سلام خداقوت
    شبیه ساز پرواز با درون ی کوادکوپتر چ برنامه هایی رو پیشنهاد میدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0