خرید کدام کوادکوپتر برای من بهتر است؟

دسته بندی :مقالات 7 دی 1398 گروه هوانوردی اسکایتو 2302

سلام به همه اسکایتویی های عزیز

از اونجایی که جدیدا کوادکوپتر ها هم با همکاری هایی که با شرکت ها وارد کننده این پرنده ها داشتیم وارد سبد محصولات هوانوردی اسکایتو شده است. لازم میدونستم برای شما عزیزان مطلبی رو در مورد  کاربرد کوادکوپتر ها رو براتون میخوایم بنویسیم تا بدونید برای کاربردی که از کواد میخواید باید چه نوع کوادی رو بخرید پس یه فنجون فهوه یا چای بردارید و با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

کاربرد کوادکوپترها:

اولین و مهمترین بخشی که باید به اون توجه کنید کاربری هست که شما میخواید از خرید کوادکوپتر داشته باشید. باید دقیقا برای خود مشخص کنید که از این پرنده چه تقاضایی دارید. ایا صرفا برای سرگرمی؟ یا کاربری صنعتی میخواید داشته باشه؟ حتما در عروسی های این دوره و زمونه دیدید که گروه فیلم برداری از کوادکوپتر ها برای فیلم برداری عروسی استفاده می کنند و شاید توجه شما به آنها جلب شده باشد و به سراغ انها بروید و از انها از قیمت این کوادکوپتر ها پرسیده باشید. که عموما هم مبالغی بیش از 10 میلیون تومان رو عنوان می کنند.

خب درست است کوادکوپتر ها برحسب کاربرد و ویژگی هایی که دارند از حدود 100 هزار تومان شروع می شوند و تا چند 10 میلیون تومان هم ادامه دارند. اما همونطور که یک کوادکوپتر 100 هزار تومانی به هیچ وجه برای یک گروه فیلم برداری مناسب نیست. خرید کوادکوپتر  چند 10 میلیونی هم برای یک شخص اماتور که صرفا برای سرگرمی میخواهد پرواز را با این وسایل پرنده تجربه کند کار چندان عاقلانه ای نیست. در ادامه مختصری در مورد کاربرد کوادکوپتر ها براتون می نویسیم.

کاربرد کوادکوپتر در مزارع و زمین های کشاورزی:

بله تعجب نکنید کاربرد کوادکوپتر ها بسیار متنوع تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در قدیم برای سمپاشی مزارع کشاورز یا باغدار با یک دستگاه سمپاشی باغ خودش رو سم پاشی می کرد که این کار بسته به بزرگی باغ یا زمین کشاورزی چندین روز طول می کشید. صرف نظر از مدت زمان سمپاشی آسیب های جانی که به خود باغبان یا کشاورز تحت تاثیر تنفس سموم کشاورزی براشون پیش میاومد باعث شد که همواره این عزیزان به فکر راه چاره ای باشند. امروزه در کشور ما از هواپیماهای کوچک برای سم پاشی مزارع و باغات استفاده میشه. در این روش گرچه اسیب های وارده به باغداران و کشاورزان کم شده و زمان سمپاشی هم به کمتر از 1 ساعت کاهش پیدا کرده است. اما هزینه بالایی گریبان این عزیزان را میگیرد که در شرایط کنونی اصلا به صرفه و اقتصادی نیست.

اما درچند سال اخیر و با ورود کوادکوپتر ها به بازار و صتعتی شدن کاربرد کوادکوپتر ها باعث شد مزرعه داران و باغدارانی که به روز هستند و از سیستم های نوین کشاورزی مثل آبیاری قطره ای و … استفاده می کنند به سمت خرید کوادکوپتر بیایند. تا آن هزینه زیاد سمپاشی با هواپیما رو هم کاهش بدن و بیشترین بهره وری رو داشته باشند. البته شاید در ابتدای امر خرید کوادکوپتر سمپاش گران به نظر برسد اما در دراز مدت و در مقایسه با روش سنتی که کلی هزینه های درمانی به باغدار و کشاورز و یا هزینه بالای سمپاشی با هواپیما تحمیل می کرد استفاده از کوادکوپتر ها بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

برای این کاربری یک کوادکوپتر دوربین دار یا بدون دوربین که حدود 1 ساعت مداومت پروازی داشته باشه رو لازم دارید.

کاربرد کوادکوپتر در کشاورزی

کاربرد کوادکوپتر در پست:

حتما با سوپرایز وزیر محترم ارتباطات جناب اقای جهرمی آشنا هستید که برای اولین بار در ایران شرکت پست محصول جدیدی با عنوان پست پلاس ارائه کرد که مرسوله های پستی رو از طریق کوادکوپتر به دست گیرنده می رساند. هرچند این طرح هنوز نه در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا به طور عمومی مورد استفاده قرار نگرفته و عموما برای مصارف بسیار محدود استفاده می شود و بیشتر در مرحله تحقیق و توسعه هستند. اما این نوید را میتوان داد که در آینده می توان شاهد رسیدن محصولات پستی از طریق کوادکوپتر ها بود.

اما چرا کاربرد کوادکوپتر در پست هنوز عمومی نشده؟ علت های زیادی هست از جمله بحث هزینه، هزینه رسیدن یک مرسوله پستی با کوادکوپتر گاها با حقوق یک ماه یک مامور پستی برابری می کند این برای هیچ شرکت پستی و هیچ فرستنده و گیرنده ای اقتصادی نیست. دومین مشکل بحث مسیریابی و احتمال شکار این کوادکوپتر ها توسط برخی افراد هست که در این حالت دزدی از مرسولات پستی رایج می شود. سومین دلیل هم بحث احراز هویت گیرنده هست از اونجایی که هنوز دولت الکترونیک و بحث احراز هویت الکترونیک در ایران تمام و کمال اجرایی نشده مکانیزم موثری برای احراز هویت گیرنده وجود ندارد و نمی توان تضمین کرد که این مرسوله پستی به دست گیرنده اصلی رسیده است.

اگر موارد بالا توسط شرکت ملی پست ایران برطرف شود گروه هوانوردی اسکایتو آمادگی لازم را برای رساندن محصولات خود به دست خریداران محترم  با استفاده از کوادکوپتر ها را دارد که یقینا تجربه دلچسبی برای اسکایتویی های عزیز می باشد.

کاربرد کوادکوپتر در سوانح طبیعی (سیل، زلزله و …):

حتما زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان رو یادتون هست. کلی از مسیرهای روستایی خراب شد و عملا هلال احمر و اورژانس و سایر تیم های امدادی نمیتونستند به عزیزان ساکن در روستا ها اطراف کمک کنند. در چنین شرایطی به دلیل سست شدن زمین عملا استفاده از هلیکوپتر ها برای امداد و نجات هم نیست و ممکن خطراتی رو به دنبال داشته باشه. علاوه بر این، درسته که وظیفه تیم های امدادی کمک به مردم صرف نظر از بحث های اقتصادی است اما با وجود شرایط اقتصادی جامعه حتی تیم های امدادی هم مجبور به انتخاب راه های اقتصادی تر هستند.

در این بین خرید کوادکوپتر برای تیم های امدادی یک گزینه عالی است تا در شرایطی که امکان دسترسی زمینی به این مناطق نیست کوادکوپتر ها برای بررسی خسارات های مالی و جانی، ارسال آذوقه به حادثه دیدگان، ارسال کمک های پزشکی اولیه و لباس و … روانه مناطق آسیب دیده بشن تا نیرو های امدادی برسن و بتونن امور امدادی رو انجام بدن.

کاربرد کوادکوپتر در امداد و نجات

کاربردهای  تصویر برداری کوادکوپتر ها:

شاید اولین کاربرد کوادکوپتر ها در تصویر برداری باشد که طیف گسترده ای رو دربر میگیره از تصویر برداری و نقشه برداری مناطق مختلف جغرافیایی تا ثبت وقایع هیجان انگیزه مسابقات ورزشی مختلف مثل تور دوچرخه سواری، مسابقات موتور کراس، دومیدانی و بسیاری مسابقات دیگه استفاده می شود.علاوه بر اینها از کوادکوپتر برای فیلم برداری فیلم و سریال هم استفاده میشه حتما سکانس هایی از ستایش 3 رو که با کوادکوپتر فیلم برداری شده رو یادتون هست.

کوادکوپتر هایی که برای فیلم و سریال استفاده میشه کوادکوپتر های دوربین دار با کیفیت بالا هستش و از اونجایی که نیاز هست 3-4 تا سکانس از فیلم رو در بر بگیره احتیاجی به مداومت پروازی بالا نیست اما اگر از کواد برای تصویر برداری جغرافیایی استفاده کنید نیاز هست از کوادکوپتر های دوربین دار با کیفیت FHD و 4K با مداومت پروازی بالا استفاده بشه پس مهم هست که شما چه کاربردی را از خرید کوادکوپتر می خواهید.

کاربرد صنعتی کوادکوپتر :

امروزه از کوادکوپتر ها در صنایع مختلفی مثل برق، نفت و گاز، معدن و … استفاده میشه. معمولا در طول سال آسیب هایی به کابل های فشار قوی برق وارد می شود که برای انسان بسیار خطرناکه برای همین در قدیم از جرثقیل ها استفاده می شد و به دلیل چندین مورد برق گرفتگی امروزه از هلیکوپتر ها کمک میگیرند که اون هم صرف نظر از بحث هزینه ها خطرات خاص خودش رو برای مهندسین برق دارد از این رو کوادکوپتر ها در کشور های پیشرفته نقش اساسی را ایفا می کنند.

برخی از کوادکوپترها هم به سنسورهای لیزری مختلفی مجهز شده اند تا خط لوله نفت و گاز رو چک کنند و هرگونه نشتی رو به اطلاع مهندسین نفت و گاز برسانند.

اما ماجرای صنعتی کوادکوپتر ها به همینجا هم ختم نمیشه از این وسایل پر کاربرد پرنده در معادن برای شناسایی و نمونه برداری بدون اینکه جون یک انسان به خطر بیافته هم استفاده میشه و بسیاری کاربردهای دیگه که کوادکوپتر ها برای بحث صرف جویی در هزینه ها و افزایش ایمنی نیروی انسانی استفاده می شود.

کاربرد تفریحی کوادکوپترها:

خلبانی و پرواز دادن وسایل پرنده از لذت بخش ترین کارهایی است که بشر تجربه کرده، حتما همه ما در کودکی تجربه پرواز دادن بادبادک ها رو داشتیم چقدر لذت بخش بوده براتون؟ فکر نکنم کسی رو بشه پیدا کرد اون لذت رو فراموش کرده باشه و نتونه دقیق بگه اون روزی که اولین بادبادک خودش رو پرواز داد چه حسی داشته. کوادکوپتر ها شاید نمونه به روز شده و موتور دار شده همان بادبادک های دوران کودکی مان باشد که لذت پرواز را به شکلی مدرن به ما می دهند. شما میتونید با مراجعه به فروشگاه اسکایتو بخش کوادکوپتر ها این محصولات رو خریداری کنید و یادی از دوران جوانی کنید.

سرگرمی با کوادکوپتر ها

جمع بندی:

در این مقاله خیلی مختصر و مفید سعی کردیم کاربرد های کوادکوپتر رو توضیح بدیم و بدونیم برای خرید کوادکوپتر نیاز هستش که بدونید چه نیاز و خواسته ای را دارید و با توجه به اون خرید کنید. شاید این مثال خیلی درست نباشه اما من فکر می کنم کوادکوپتر ها مثل گوسفند می مونن و شما می تونید از اونها همجا استفاده کنید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0