همه چیز در مورد هواپیمای امبرائر که باید بدانید

دسته بندی :مقالات 9 شهریور 1398 گروه هوانوردی اسکایتو 6216

سلام خدمت شما دوستان عزیز، مطلبی که امروز  در مجله اسکایتو نوشتم درمورد معرفی شرکت هواپیما سازی امبرائر و انواع هواپیمای امبرائر هست، که از ساخت هواپیمای جت سی ، چهل نفره  به 130-140 نفره رسیده و هواپیماهای خودش رو به کل دنیا میفروشه (تو ایران هم پویا ایر داره) و امبرائر برای آدمایی که جت شخصی میخوان هم هواپیمای شخصی می سازه.

تاریخچه امبرائر:  

امبرائر یه شرکت برزیلی که هواپیماهای متفاوتی طراحی و تولید می کنه؛ هواپیماهایی که امبرائر تولید می کنه برای کارهای مختلفی از نظامی تا کشاورزی، حمل و نقل، باربری و… مناسب اند و استاندارد هایی که باید یه هواپیما داشته باشه رو دارند.

هواپیما سازی امبرائر در سال ۱۹۶۹به وجود اومد. کسی که این هواپیما سازی رو طرح ریزی و شروع کرد سیلوا اوزیرس بود و تا مدت ها فقط به کشور خودش فروش داشت. ولی بعد با کل دنیا وارد خرید و فروش هواپیما شد. از وقتی شرکت امبرائر  تاسیس شد تا سال ۱۹۷۵هواپیماهایی که تولید می کرد تقریبا همشون نظامی بودن برای همین فقط فروش داخلی داشت.  بعد از سال 1975 تازه تصمیم گرفت محصولات و هواپیماهایی که می سازه رو تغییر بده و به بقیه کشورها هم هواپیما بفروشه و در نمایشگاه های هوایی جهان شرکت کنه برای همین از سال ۱۹۷۴ امبرائر تصمیم گرفت که هواپیمای مسافربری بسازه و به بازار عرضه کنند.

اولین هواپیمای غیر نظامی امبرائر پایپر بود که با استقبال و فروش خوبی روبرو شد و  بین سالهای ۱۹۷۴تا سال ۲۰۰۰ امبرائر نزدیک به دو هزار و‌ پونصد فروند از این هواپیما رو تولید  کرد.

همه می دونیم کسی که بگه از اول موفق بوده و شکست نخورده نداریم. در سال ۱۹۹۴برای اینکه از یه ورشکستگی جلوگیری کنه سهام خودشو به دولت فروخت و از ورشکستگی خودش جلوگیری کرد و دوباره سرپا شد و این یعنی در پروژه های خصوصی سازی زیاد موفق نبود و اگر خصوصی سازی دولت نبود این شرکت ور شکسته شده بود. اما با معامله با دولت به پیروزی  رسید.

هواپیمای امبرائر

بعد از فروش سهام خودش به دولت  یکی از هواپیماهایی که ساخته بود در نمایشگاه در معرض دید گذاشت  و به خارج از برزیل  ارسال کرد که خوشبختانه امبرائر پیشنهادهای زیادی روجهت این هواپیما دریافت کرد و تعداد زیادی از آن به فروش رفت به صورتی که سهام شرکت به بورس  نیویورک رسید. که خودش خیلی موفقیت بزرگی برای امبرائر و مدیرانش بود. این اتفاق در فاصله زمانی هشت سال از ورشکستگی احتمالی امبرائر بود.

امبرائر بعد از سال ۲۰۰۰ تصمیم گرفت تولید محصولات خودش که بر روی تولیدات نظامی و هواپیماهای باربری کوچک بود رو تغییر بده و هواپیماهای مسافربری و هواپیمای نظامی بسازه.  تصمیم گرفتند که هواپیماهای مسافری هفتاد تا صد و ده نفره بسازند. که موفق هم بودند و هواپیماهای مسافربری، باربری و جنگی زیادی ساختند و با کشورهای زیادی هم خرید و فروش کرده و هواپیماهای خودشون رو به کشور دیگه صادر کردند.

یکی از کشورهایی که امبرائر با اونها داره هواپیما مشترک میسازه چین هستش، تا حالا چند مدل  هواپیما، مشترک با چین ساختن و محصول موفقی هم بودند. چندین هواپیمای نظامی و مسافربری امبرائر در ایران نیز میباشد.

محصولات امبرائر

گفتیم که امبرائر یک شرکت هواپیما سازی برزیلی هست که در خیلی از کشور ها دفترهایی داره این شرکت محصولات زیادی دارد اما تقریبا به چند دسته تقسیم میشوند از جمله هواپیماهای نظامی، هواپیماهای مسافربری وباربری و کشاورزی نیز معروف هستند البته این روزها بیشتر فعالیت امبرائر بر هواپیمای نظامی ، مسافربری و هواپیماهای تجاری  متمرکز هست.

هواپیماهای نظامی امبرائر:

از ابتدای تاسیس امبرائر این شرکت تنها هواپیمای نظامی میساخت.  بنابراین هواپیمایی که این شرکت میسازه مستحکم و با دوام بوده و نیاز یک کشور از لحاظ نظامی را براورده میکنه از محصولات نظامی امبرائر تعدادی را برای آشنایی نام میبریم :

EMB314یا سوپر توکانو یکی از هواپیماهای نظامی ساخت امبرائر است که برای حمله و ضد حمله ساخته شده،که پوشش زرهی بال بالایی را داره ،قدرت حمل سلاح و تو پ ها و سلاح های هوا به هوا و حمل توپ های خوشه ای،  سیستم گیرنده هشدار و رادار هشدار موشک، دارای مادون قرمز رو به جلو کابین شیشه ای محافظ  ودوربین فیلمبرداری و… میباشد ،این هواپیما برای محافظت از مرزهای برزیل با قدرت ۱۲۰۰۰کیلو وات استفاده میشود‌.

هواپیمای نظامی دیگر R99 میباشد این هواپیمای نظامی برای گشت های نظامی استفاده میشود که گفته اند یکی از بهترین هواپیماهایی هست که میتوان برای اینکار استفاده کردr99مجهز به رادار ضد کشتی ، سیستم نوری الکترونیکی، اسکنر چند طیفی و زیر بال خودش جای براحمل سلاح داره.

هواپیمای KC390 یکی دیگر از محصولات و هواپیماهای نظامی امبرائر هست که یه جت دو موتوره هستش و برای حمل سربازان و‌محموله ها به کار میره این بزرگترین هواپیما هست چون قدرت حمل ۲۶تن محموله نظامی چرخدار و… را دارد.

هواپیمای EMB111 نیز یکی دیگر از هواپیماهایی است که ابتدا به منظور نظامی ساخته شد ولی اکنون برای حمل و نقل های سبک به کار میرود.

هواپیمای EMB312 یا توکانو این هواپیما سبک با ویژگی های نو اورانه و قدرت ضد شورش و حمله سبک برای اموزش خلبانی به عنوان یک مربی  مورد استفاده قرار میگیره.

هواپیمای AMX یکی از هواپیماهای ساخت مشترک برزیل این هواپیمای نظامی با قدرت ضد حمله و حمله زمینی با ایتالیا صورت گرفت پس از ساخت  این جت نظامی امبرائر با ایتالیا قراردادی برای ساخت هواپبما و توسعه آن بست.

 

هواپیماهای نظامی امبرائر

هواپیماهای مسافربری امبرائر:

پس از سالهای ۱۹۷۴به بعد مهمترین محصولات امبرائر هواپیماهای مسافربری شدند به صورتیکه این شرکت هم هواپیماهای با تعداد مسافر بالا طراحی و ساخته و هم تعداد میافر پایین که مناسب جابجایی مسافر بین دوشهر درداخل یک‌کشور میباشد.تعداد هواپیماهای مسافر بری امبرائر زیاد میباشد برای همین از بین‌ این هواپیماها تعدادی رو برای شما انتخاب کردم و توضیحاتی درمورد اونها برای شما نوشتم

خانواده ERJ که در ساخت آن از موتور جت نظامی و توربو استفاده شده این هواپیماها شامل پنج صفحه نمایش حساس هست وسیستم هشدار داره جنس بدنه بسیار محکم هست و صدا از و سرو صدای زیاد موتور وجود نداره از اعضای این خانواده میتوان ERJ135با۳۷ مسافر، ERJ140 با۴۴مسافرو ERJ145با۵۰مسافر رانام برد.

بعد از خانواده ای ار جی ها نوبت به خانواده E-jetها میرسه این مدل در ایالات متحده خیلی استفاده میشه بدنه این هواپیما باریک وکوتاه برده هزینه کمی داره صندلی هایی که در هواپیما استفاده شده لوکس وقشنگه دو تا درب خروجی داره ، تثبیت کننده افقی داره و شامل انواع زیر میشه :

  • EJet170با۶۶تا۷۸مسافر
  • EJET175 با ۷۶تا۸۸مسافر
  • EJET190با ۹۶تا۱۱۴مسافر
  • EJET195با۱۰۰تا۱۲۴مسافر

خانواده ejetE2 نیزشامل نمونه های زیر با ویژگی های دارای بدنه چهارگانه با طول مختلف و سه بال جدا در اندازه های دو گانه کنترل پرواز با سیم و یک کابین به روز تر شده و جدید کاهش مصرف سوخت و بهبود تعمیر و نگهداری می باشد.

  • 175E2_با ۸۵تا۹۰مسافر
  • E2_190ا ۹۷تا۱۱۴مسافر
  • E2_195با۱۲۰تا۱۴۶مسافر

در این رپزها جت های شخصی نیز این شرکت ساخته که بسیار لوکس و شیک بوده و امکانات لازم که شخص بخواد رو داره. طراحی این جت ها خیلی خاص و زیبا است و بعضی از این مدل ها به طور خصوصی طراحی و تغییر داده میشن برای کسایی که میخوان. فنوم ۱۰۰وفنوم۳۰۰ از جت های شخصی این شرکت هستند درکنار این مدل ها لگسی ۴۵۰ و۵۰۰ نیز حضور پر رنگی دارن.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0