معرفی بهترین ورزش های هوایی

دسته بندی :مقالات 9 اردیبهشت 1402 sajjad moradi 1261

ورزش های هوایی

ورزش های هوایی با وسیله هایی مانند بیس جامپ ، پاراگلایدر، پاراسل ، پاراشوت ، کایت و پاراموتور و …. انجام می شوند که پرواز با پاراسل در دریا صورت می گیرد اما هر کدام از این ورزش ها طرفداران خاص خودشون رو در شهر های مختلف دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورزش های هوایی شما را به خواندن ادامه ی این مطلب دعوت می نماییم.

ورزش هوایی بیس جامپ

بیس جامپ یکی از هیجان انگیزترین ورزش های هوایی به شمار می رود که در بعضی کشور ها این ورزش ممنوع است اما با این حال طرفداران خاص خودش را دارد.

ورزش هوایی بیس جامپ علاوه بر اینکه از ورزش های پر مخاطره است از انواع بدل کاری محسوب می شود و از آن در فیلم ها هم استفاده می شود ، این ورزش هوایی با استفاده از یک لباس بالدار که به آن وینگ سوئیت هم گفته می شود یا یک چتر انجام میشود.

بیشتر افراد بین 19 تا 35 سال از طرفداران این ورزش هستند، اما به دلیل خطری که این ورزش دارد پیشنهاد می شود افرادی آن را انجام دهند که از نظر توانایی فیزیکی و ذهنی در سطح آمادگی مناسبی باشند و حتما تحت نظارت مربی پرواز کنند.

بیس جامپ تقریبا برعکس چتربازی عمل می کند چون در چتربازی از ارتفاع زیاد پرش می کنند اما در بیس جامپ این اتفاق در ارتفاعات کم تر رخ می دهد با این حال افرادی که این ورزش را دنبال می کنند سعی می کنند ارتفاع مناسبی داشته باشند و خیلی پایین یا بالا نباشند یا در اطراف مانعی وجود نداشته باشد.

علت پر خطر بودن ورزش بیس جامپ این است که پرواز با سرعت بسیار زیادی اتفاق می افتد و اگر در محاسبات فرود اشتباهی صورت بگیرد باعث صدمه به شخص یا حتی مرگ او می شود

ورزش هوایی پاراگلایدر 

یکی دیگر از سری ورزش های هوایی و پرواز های تفریحی پر طرفدار این روزها پاراگلایدر است که افراد بسیار زیادی رو به خودش جذب کرده و خوشبختانه این ورزش در کشور ما هم در دسترس است.

ورزش هوایی با پاراگلایدر به وسیله تعدادی بند و یک چتر که به هم متصل می شوند، صورت می گیرد، این وسیله می تواند دو نفر را با خود حمل کند، خطر این ورزش نسبت به ورزش بیس جامپ خیلی کمتر است و برای این ورزش در کشور مربیان ماهری وجود دارد.

در شهر های مختلف سایت های وجود دارند که این ورزش ها و تفریحات در آن انجام می شود، این سایت ها معمولا کمی خارج  از شهر هستند تا بتوانند محیط مناسبی برای پرواز فراهم کنند.

برای شروع پرواز با پاراگلایدر ابتدا باید از تجهیزانت خود و سلامت آنها مطمئن شد سپس با قرار گرفتن در یک محیط مرتفع مانند کوه یا تپه و با دویدن در خلاف جهت باد، زیر چتر را با جریان هوا پر کرد تا کم کم به پرواز در آمدن اتفاق بیفتد

یک نکته مهم درباره ورزش با پاراگلایدر این است که افراد برای دفعات اول نمی توانند آن را به صورت انفرادی انجام دهند و حتما باید آموزش ببینند که برای این امر همیشه به همراه افراد یک مربی برای انجام پرواز و آموزش فرستاده می شود.

ورزش های هوایی

ویژگی های ورزش هوایی با پاراگلایدر

از ویژگی های جالب این تفریح و ورزش هوایی می توان به حسی که به انسان منتقل می کند اشاره کرد ، تجربه ای ترکیبی از استرس ابتدای پرواز و هیجانی که پس از استرس اتفاق می افتد و از همه مهم تر هورمون های نشاط  که در حین پرواز ترشح می شود ، ترشح این هورمون حتی بعد از پرواز روی حال افراد بسیار تاثیر گذار است.

ورزش هوایی پاراسل

پاراسل یکی از جذاب ترین ورزش های هوایی و پرواز های تفریحی محسوب می شود که معمولا در مناطقی که دریا و در داخل دارند انجام می شود.

پاراسل وسیله ایست دارای یک چتر و چند طناب است که متصل به قایق است و نحوه پرواز این وسیله به این شکل است که زمان حرکت قایق ، باد در زیر چتر جریان پیدا می کند و کم کم چتر باز می شود، پس از آن تیک آف شروع می شود و فرد به آرامی به پرواز در می آید،همچنین برای پرواز با پاراسل فرد باید یک جلیقه نجات بپوشد.

زمان پرواز با پاراسل 15 دقیقه است اما می توان با هزینه بیشتر زمان آن را افزایش داد، در ورزش هوایی پاراسل کمترین ارتفاع برای پرواز حدود 150 متر است اما زمانی که از شرایط اطمینان حاصل شود و مانعی وجود نداشته باشد می تواند تا 500 متر ارتفاع بگیرد. در ضمن ظرفیت پرواز با پاراسل میتواند تا 3 نفر را پوشش دهد که این موضوع بستگی به نوع چتر پاراسل دارد.

 ویژگی های ورزش هوایی پاراسل

از ویژگی های جذاب این ورزش هر چیز گفته شود کم به نظر می آید و به خوبی نمی توان آن را توصیف کرد مگر اینکه آن را تجربه کرد اما بهترین لحظات در این ورزش لحظه تیک آف است که احساس جدا شدن باعث می شود هورمون های بدن به سرعت شروع به ترشح کنند اما با گذشتن زمان و اوج گرفتن احساس رهایی بسیاری را می توان تجربه کرد و در زمان رسیدن به ارتفاع بالا، لمس باد بر بدن و پوست بدن باعث بروز احساس شادی و آرامش می شود.

موقع رسیدن به بالاترین ارتفاع مناظری که مشاهده می شوند بسیار جذاب هستند، دیدن مناظر دریایی و اطراف آن و قایقی که از آن تیک آف صورت گرفته از یک زاویه بالاتر باعث می شود فرد غرق در لذت شود.

فواید ورزش های هوایی

اکثر کسانی که ورزش های هوایی را انجام می دهند به شدت افرادی با روحیه بالا هستند به دلیل اینکه ورزش های هوایی به شدت در خلقیات و رفتار آنها تاثیر گذار است پس حتما توصیه می شود که سایر افراد این ورزش ها را انجام دهند.

ورزش های هوایی علاوه بر اینکه در سلامت و تندرستی تاثیر گذار هستند جز بهترین تفریحات هم محسوب می شوند زیرا تفریح برای انسان یک چیز ضروری است و در زندگی روزمره به آن ها کمک به سزایی می کند و باعث می شود دید افراد در روابط روزانه هم متفاوت تر شود، از این رو ورزش های هوایی چه به صورت حرفه ای و چه به صورت پرواز تفریحی به عموم جوانان توصیه می شود.

سخن پایانی با علاقمندان ورزش های هوایی و پرواز های تفریحی

تفریح و ورزش جز جدا نشدنی و ضروری زندگی افراد است تا بتوانند در باقی لحظات زندگی بهترین بهره وری را داشته باشند به همین دلیل شما را به انجام ورزش های هوایی دعوت می کنیم.

جهت رزرو پرواز تفریحی کلیک کنید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0