معرفی و دانلود شبیه ساز پرواز برای کامپیوتر و افزونه های آن

دسته بندی :مقالات 5 اسفند 1398 گروه هوانوردی اسکایتو 5681

اگر به دنبال یک شبیه ساز پرواز برای کامپیوتر هستید و نمی‌دانید گزینه ی مناسب را چطور انتخاب کنید، امروز قصد داریم به صورت کامل این مورد  را برای معرفی کنیم. پس با یک لیوان چای با ما همراه باشید.

سلام بر همه اسکایتویی های عزیز

پیدایش شبیه ساز ها

جان انسان ها از مهمترین عواملی بوده که بشر همواره به فکر محافظت کردن از آن بوده از زمان پارینه سنگی که انسان ها با تکه چوب هایی که نوک تیزی داشتند به جنگ حیوانات وحشی آن دوران میرفتند تا به امروز اصل حفاظت از جان آدمیت تغییر نکرده است. اما در قرن 20 ام با شکل گیری عصر کامپیوتر محافظت از جان انسان هم رویکرد تکنولوژیک به خود گرفت. در این عصر و به واسط ظهور کامپیوتر ها شبیه ساز ها شکل گرفتند.

کاربرد شبیه سازها

در اصل شبیه ساز پرواز برای کامپیوتر برای شبیه سازی یک اتفاق نادر که در واقعیت احتمال رویدادن آن کم است شکل گرفته اند تا بتوان کارایی لازم را در زمان مواجه با این اتفاقات را داشت. شبیه ساز ها در هر صنعتی از صنعت نا پزشکی و حوزه های خدماتی حضور دارند. از شبیه ساز های طوفان ها و سایر بلایای طبیعی گرفته تا شبیه سازی اعمال جراحی پزشکی تا شبیه سازی نحوه تخریب یک ساختمان بزرگ همه و همه کاربرد های شبیه ساز ها هستند.

شبیه ساز

کاربرد شبیه سازها در پرواز

شبیه ساز پرواز یکی از کاربرد های مهم شبیه ساز ها محسوب می شود. شبیه سازی که عموم مردم آنرا به عنوان بازی و سرگرمی درنظر می گیرند درحالی که پشت این سرگرمی برای افراد اهل فن آموزش های بسیاری نهفته است. شاید بهترین کاربرد شبیه ساز پرواز برای خلبان ها را در فیلم سالی ببینید. فیلمی که خلبان پرواز بعد از فرودش در رودخانه هادسون شهر نیویورک اقرار می کند من هیچ وقت درتجربه از دست دادن هر 2 موتورم را درست چند دقیقه بعد از تیک اف را نداشتم.

هرچند عملکرد سالی بدون سابقه شبیه سازی در چنین شرایط مشابهی بسیار قابل تقدیر است اما تصور کنید اگر خلبان شخص کم تجربه تری بود ایا ان وقت بازهم از سانحه فرود هواپیما در رود هادسون به شادی یاد می کردیم؟ پس شبیه ساز پرواز نقش بسیار کلیدی در حفظ ایمنی و جان  مسافران و خدمه پرواز ایفا می کند.

رفیق اگه هنوز فیلم سالی SULLY رو ندیدی میتونی از بخش سینما اسکایتو دانلودش کنی

تاریخچه ساخت شبیه ساز پرواز برای کامپیوتر

خب حالا که با اهمیت شبیه ساز پرواز آشنا شدیم بریم ببینیم این نرم افزار از کجا شکل گرفته.

خب اولین نسخه از سری شبیه سازهای پرواز در سال 1980 توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد که به fs1 هم معروف بود. گرافیک 2 بعدی بازی از نقاشی های سارا 3 ساله از تهران هم ضعیف تر بود و از طرفی نتونست تمام نیاز های ان روزهای صنعت هوانوردی رو برطرف کنه اما در کل شروعی بود تا که امروز به شبیه ساز پرواز 2020 برسیم.

در ادامه راه مایکروسافت توانست بعد سوم رو هم وارد بازی کنه تا شاهد یک محیط 3 بعدی در بازی باشیم و برای اینکار ورژن های متفاوتی برای بازی ارئه شد که اخرین اونها fs5 بود که در سال 1996 عرضه شد. این نسخه دارای محیط 3 بعدی بود و گرافیکشم به مراتب بهتر از سری اول بود اما فکر نکنم کسی حاضر باشه با اون پرواز کنه چون هم امکاناتش کم بود و اون امکاناتی هم که داشت خیلی شبیه واقعیت نبود.

معرفی شبیه سازMicrosoft Flight Simulator (fsx)

با ورود به قرن 2000 مایکروسافت شروع به رفع ایرادات نسخه 5 شبیه ساز کرد و نسخه های fs2000، fs2002، fs2004 رو ارائه کرد اما انقلابی که در شبیه ساز پرواز برای کامپیوتر شکل گرفت در سال 2006 با نسخه fsx ایجاد شد ( شما میتونید این نسخه رو به رایگان از  طریق این لینک دانلود کنید). در این نسخه امکانات پروازی به واقعیت نزدیک شده بود و میشد حس یک پرواز نیمه واقعی رو تجربه کرد.

شبیه ساز پرواز ایکس هم علارغم تمام پیشرفت هایی که داشت مثل نسخه های قبلی خودش بی عیب و نقص نبود همین باعث شد تا مایکروسافت در سال 2007 نسخه fsx-acceleration و در سال 2014 نسخه  fsx-steam edition را ارائه کرد. تا حدود بسیار زیادی نواقص شبیه ساز پرواز ایکس رو کاهش داد.

معرفی شبیه سازPrepar3D (P3D)

شبیه ساز پرواز P3D

در سال 2009 شرکت Lockheed Martin با شرکت مایکروسافت مذاکره می کند و پلتفرم ESP مایکروسافت را میخرد و در November  2010 اولین نسخه نرم افزار Prepar3D را منتشر شد.

شبیه ساز Prepar3D  تا به امروز 4 نسخه اصلی از منتشر کرده است که در نسخه 2 با پردازنده های امروزی بهینه سازی شده و نسخه 3 مخصوص سیستم های 32 بیتی و نسخه 4 برای سیستم های 64 بیتی می باشد که البته در نسخه 4 گرافیک بسیار بالایی هم وجود دارد به طوری که قطرات باران در نمای کاکپیت بسیار واقعی اند ویژگی که در سایر شبیه سازپرواز ها کمبودش حس می شود.

از اونجایی که شبیه ساز پرواز Prepar3D بر پایه همون شبیه ساز پرواز مایکروسافت شکل گرفته است ادعا می کند که تمامی افزونه های شبیه ساز پرواز FSX در شبیه ساز پرواز Prepar3D قابل استفاده هستند. ادعایی که تمام و  کمال واقعیت ندارد و بسیاری از افزونه ها بخصوص افزونه شبیه سازی مسافران هواپیما FSPassengers X قابل اجرا نیست و باید نسخه Prepar3D آن نصب شود.

معرفی شبیه ساز XPlane 11

xplane11 شبیه ساز پرواز

کمپانی Laminar Research در سال 2018 پا به عرصه رقابت با مایکروسافت و لاکهید مارتین گذاشت و انحصار مایکروسافت را در بخش شبیه سازهای پرواز شکست. اولین نتیجه این انحصار این بود که شبیه ساز Xplane 11 نه فقط برای کامپیوتر های ویندوز بلکه برای سیستم عامل لینوکس و اندروید هم عرضه شد.

Xplane 11 دارای گرافیک بسیار بالا و خیره کننده ایست و از نظر حس واقعی بودن چیزی کم و کاست ندارد اما از اونجایی که شبیه ساز پرواز برای کامپیوتر Xplane 11 یک نرم افزار جدید الورود به بازار هست هنوز استقبال خوبی از اون نشده و شرکت های نرم افزاری افزودنی هایی رو برای این شبیه ساز عرضه نکرده اند و عملا شما فقط میتوانید با هواپیماهایی که داخل خود نرم هستند پرواز کنید.

افزونه (افزودنی) های شبیه سازهای پرواز

بویینگ 727 آسمان

یکی از ابتدایی ترین ویژگی هایی که یک شخص دوست دارد در فضای شبیه ساز پرواز داشته باشد امکان پرواز با هواپیماهای ایرلاین های ایرانی است. از دیگر انتظارات علاقمندان به شبیه ساز پرواز  تجربه حضور در فرودگاه های ایران است. که همه این انتظارات با افزونه هایی مثل بازنقش هواپیمای ایرلاین های ایرانی،افزودنی مناظر فرودگاهی برای شبیه ساز پرواز بسیاری از این انتظارات را پاسخ داد  و شما می توانید از فروشگاه اسکایتو به راحتی دانلود کنید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

  1. بازتاب هامعرفی شرکت تولید افزونه هواپیما captain sim برای شبیه ساز پرواز

  2. بازتاب هاشبیه ساز پرواز | معرفی شرکت تولید افزونه هواپیما captain sim

  3. بازتاب هاشبیه ساز پرواز | معرفی شرکت تولید افزونه هواپیما Qualitywings | گروه هوانوردی اسکایتو

  4. بازتاب هانکات جالبی درباره افزونه های شبیه ساز پرواز که احتمالا نمیدانید! | گروه هوانوردی اسکایتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0