توصیه‌هایی برای بهره‌مندی مربیان پرواز از مزایای شبیه ساز پرواز

دسته بندی :مقالات 17 شهریور 1400 گروه هوانوردی اسکایتو 1298

هر شبیه ساز پروازی مزایای شبیه ساز پرواز منحصربه‌فرد خود را دارد، اما شباهت‌های زیادی در بین انواع مختلف هر یک از این دستگاه‌ها نیز وجود دارد. در این مقاله بهترین شیوه‌هایی که مربیان پرواز باید هنگام آموزش با شبیه سازهای پرواز به‌کار بگیرند را بررسی می‌کنیم. همچنین در مورد نکاتی که مربوط به دستگاه‌های شبیه ساز پرواز مجاز و غیرمجاز است، بحث خواهیم کرد.

نکات استفاده از شبیه ساز پرواز برای مربیان پرواز

شبیه ساز پرواز یک ابزار فوق‌العاده برای مربیان پرواز است که می‌توانند از آن برای به حداکثر رساندن یادگیری دانشجویان خود استفاده کنند. با این حال، بسیاری از مربیان پرواز با نحوه راه‌اندازی و استفاده از شبیه ساز پرواز برای انجام آموزش‌های معنی‌دار آشنا نیستند. اگر شما یک مربی پرواز هستید که قبلاً از شبیه سازها استفاده نکرده است، ممکن است کار با آن در ابتدا برایتان ترسناک به نظر برسند، اما زمانی که که عملکردهای اصلی دستگاه خود را یاد بگیرید، امکان آموزش‌های شما بی‌پایان خواهد بود. از این رو نکات کلیدی زیر را به خاطر بسپارید تا بتوانید از مزایای شبیه ساز پرواز بهره‌مند شوید و نهایت استفاده را از آن ببرید:

1.    یک بررسی کلی داشته باشید.

قبل از پرواز با هواگردی که با آن آشنا نیستید، بهتر است از یک مربی آشنا با سیستم شبیه ساز پرواز راهنمایی بخواهید. عملکرد شبیه ساز پرواز فرقی با یک هواگرد واقعی نمی‌کند، اما آشنایی با ویژگی‌های تجهیزاتتان به شما کمک می‌کند تا از دستگاه به بهترین نحو استفاده کرده و از آن خسته یا ناامید نشوید. شما حداقل باید با فرایند ایجاد پروازها، انتخاب گزینه‌های مختلف هواگرد، برنامه‌ریزی برای شرایط محیطی و فعال شدن خرابی سیستم آشنا شوید. همچنین باید مراحل عیب‌یابی اولیه شبیه ساز پرواز را درک کنید تا از به هدر رفتن زمان باارزش خود جلوگیری کرده و اعتماد دانشجویان خود را به توانایی‌هایتان جلب کنید.

2.    محدودیت‌های سیستم خود را بشناسید.

همه شبیه سازهای پرواز با یکدیگر یکسان نیستند. هر دستگاه شبیه ساز پرواز دارای یک نامه مجوز (LOA) مخصوص به خود است که محدودیت‌های آن را لیست کرده است. این نامه، درست مانند محدودیت‌های عملیاتی یک هواگرد واقعی، باید همراه با دستگاه ارائه شود.

شما با دانستن محدودیت‌های دستگاه خود، اطمینان خواهید داشت که می‌توانید مانورهای هوایی یا عملکردهای خاصی را انجام دهید و قادر به ثبت گزارش سفر هوایی خود باشید. توجه کنید که دستگاه شما ممکن است یک هواپیمای پیچیده نباشد و باید به خاطر بسپارید که بعضی تفاوت‌ها در سیستم‌های شبیه ساز پرواز، تأثیر منفی بر عملکرد آن نمی‌گذارد. مثلاً یک سوئیچ ممکن است در یک شبیه ساز در مکان متفاوتی نسبت به شبیه ساز دیگر قرار گرفته باشد، اما همچنان عملکرد یکسانی داشته باشد. بنابراین موضوع مهم درک این است که یک سیستم خاص چه کار می‌کند و چه زمان و چگونه باید از آن استفاده کرد.

3.    با جلسات شبیه ساز مانند یک پرواز واقعی رفتار کنید.

قبل از شروع هر جلسه شبیه ساز پرواز، مهم است که هم مربی و هم دانشجو از نظر ذهنی مانند یک پرواز واقعی با آن جلسه رفتار کنند. هرچه دانشجو سرمایه‌گذاری ذهنی بیشتری روی این موضوع داشته باشد، آموزش شما مفیدتر و یادگیری او بیشتر خواهد بود. مربیان وظیفه دارند جنبه‌های فیزیکی نحوه استفاده از شبیه ساز و نحوه برخورد ذهنی با آن را به دانشجویان خود آموزش دهند. این بدان معناست که دانشجویان باید قبل از هر جلسه کلاس شبیه سازی پرواز، از نظر ذهنی برای آن آماده شده باشند. برای این منظور باید یک چک لیست از آمادگی‌های لازم برای آنها تهیه کنید و سایر روش‌هایی که معمولاً در آموزش با هواپیمای واقعی استفاده می‌شود، باید در شبیه ساز پرواز نیز به کار برده شود.

شبیه-ساز-های-پرواز-سخت-افزاری

4.    از دکمه مکث استفاده کنید.

یکی از مفیدترین مزایای شبیه ساز پرواز این است که شما در آن قادر به انجام کارهایی هستید که نمی‌توانید به سادگی در یک هواپیمای واقعی انجام دهید. برای مثال می‌توانید پرواز شبیه‌سازی‌شده خود را در وسط پرواز متوقف کرده و بلافاصله پس از انجام این کار، مانور یا روش خاصی را آموزش دهید. بعضی از شبیه سازهای پرواز همچنین قابلیت این را دارند که هر قسمتی از پرواز شما را ضبط و پخش کنند؛ بنابراین به جای این‌که پس از اتمام جلسه بخواهید صحبت در مورد پرواز صحبت کنید، می‌توانید بازپخش آن را تماشا کنید. این بازخورد فوری می‌تواند به طور تصاعدی تأثیر درس و یادگیری دانشجویان را افزایش دهد.

5.    از شبیه ساز پرواز برای آموزش تصمیم‌گیری در هوانوردی استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصربه‌فرد شبیه سازهای پرواز، کنترل آب و هوا و خرابی سیستم است. این ویژگی فرصتی عالی برای آموزش نحوه تصمیم‌گیری در هوانوردی به دانشجویان است، به گونه‌ای که این امکان در یک هواپیمای واقعی وجود ندارد؛ چراکه آب و هوا و شرایط جوی می‌توانند به طریق غیرقابل پیش‌بینی تغییر کند، اما دانشجویان اغلب قادر به تجربه این شرایط در محیط آموزشی نیستند. تغییر آب و هوا در طول کلاس شبیه ساز دانشجو می‌تواند ابزار مفیدی برای آزمایش نحوه تصمیم‌گیری آنها در شرایط اضطراری باشد. برای مثال آیا آنها متوجه تغییر آب و هوا می‌شوند؟ آیا به طور عادی به پرواز ادامه می‌دهند یا از مسیر منحرف می‌شوند؟

6.    سناریوهایی را برای تمرین مکرر ذخیره کنید.

هنگامی که چندین سناریو را برای آزمایش تصمیم‌گیری هوانوردی دانش آموزان خود تهیه کردید، می‌توانید آنها را ذخیره کرده و بعداً با کلیک یک دکمه بارگذاری کنید. این امر می‌تواند به ویژه هنگام تمرین رویکردها یا هرگونه مانوری که با تکرارهای متعدد نتیجه‌بخش است، مفید باشد.

7.    دانشجویان را تشویق کنید تا از نرم‌افزار شبیه ساز پرواز در خانه استفاده کنند.

شبیه سازهای پرواز انواع و قیمت‌های مختلفی دارند. با این حال، قیمت یک شبیه ساز پرواز لزوماً ارزش آموزش آن را تعیین نمی‌کند؛ چراکه دانشجویان می‌توانند از این ابزار ارزشمند برای تقویت یادگیری خود استفاده کرده و کار مربی را بسیار ساده‌تر کنند. بنابراین دانشجویان خود را تشویق کنید تا روی یک شبیه ساز پرواز خانگی سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند قبل و بعد از پرواز واقعی، درس‌های خود را تمرین کنند.

8. از افزونه های حرفه ای استفاده کنید

شبیه ساز های پرواز به صورت پیش فرض هواپیماها و مناظر فرودگاهی حرفه ای ندارند به همین دلیل ممکن است عملکرد نرم افزاری آنها با واقعیت تفاوت داشته باشد و یا مناظر محیط اطراف بیش از حد کامپیوتری باشد و دانشجوی شما حس پرواز واقعی را به خود نگیرد به همین دلیل استفاده از افزونه های حرفه ای هواپیما ها و مناظر فرودگاهی به شما کمک می کند تا این دانشجوی شما جدی تر در شبیه ساز پرواز کار کند. همچنین شما می توانید افزونه های حرفه ای شبیه ساز پرواز را از وبسایت اسکایتو به راحتی دانلود نمایید.

منبع: redbirdflight

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0