بهترین راه آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک چیست؟

دسته بندی :مقالات 27 اردیبهشت 1400 dastanpour 3020

در این مقاله قصد داریم بهترین راه آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک به شما معرفی کنیم. همانطور که همه ی ما در جریانیم پرواز برفراز آسمان از دیرباز رویای ما انسان ها بوده است و خواهد بود و امروزه با توجه به ازدیاد جمعیت زمین و افزایش بسیار زیاد سرعت زندگی (تجارت، حمل و نقل، پیام‌رسانی و…) هر روز بیشتر از قبل درنوردیدن فضای ابری آسمان توسط هواپیماها اهمیت پیدا می‌کند.
اما با توجه به خطر بیشتر و ازدیاد پروازها اگر کسی طالب شغل خلبانی باشد باید دوره ها، مدارک و گواهینامه هایی را دریافت کند که تبعا دریافت هر کدام نیازمند گذراندن دوره های آموزشی است.
که ما در این مقاله قصد داریم راه های آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک را خدمت شما همراهان همیشگی ارائه کنیم.

بهترین راه آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک :

دریافت گواهینامه ی UL

بعد از اطمینان از دارا بودن شرایط اولیه مورد نیاز خلبانی که در مقاله های قبلی به آن ها اشاره کرده ایم، گام اول برای آموزش، داشتن آگاهی کامل از آنچه در دوره های آموزشی رخ خواهد داد است.
آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک (UL) از 2 دوره ی تئوری (طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری 80 ساعت) و عملی (طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری 40 ساعت) تشکیل شده است که عموما در 3 سطح برگزار میشود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

دروس تئوری شامل :

درس های مکالمات خلبانی، شناخت وضعیت آب و هوایی، قوانین پرواز، برنامه ریزی و اجرای پرواز، شناخت موتور های هواپیما ارتباط رادیویی و… خواهد بود

Air Law
Aircraft General Knowledge Principles Of Flight
Meteorology
Navigation
Human Performance & Limitations
Flight Performance & Planning
Operational Procedures
Radio Telephony

سطوح آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک (UL)  :

دوره­ ابتدایی(Basic Term)

12 ساعت پرواز دو فرمانه
25 ساعت کلاس­ آموزش مقدماتی در زمین

دوره­ متوسطه (Intermediate Term)

10 ساعت پرواز دو فرمانه
2 ساعت پرواز ناوبری دو فرمانه
5 ساعت پرواز مستقل
20 ساعت کلاس­ آموزشی در زمین

دوره­ ممتاز (Advanced Term)

8 ساعت پرواز ناوبری دو فرمانه
6 ساعت پرواز ناوبری مستقل
3 ساعت چک های پروازی
15 ساعت کلاس­ آموزشی در زمین

گام دوم آموزش خلبانی شرکت در یکی از بهترین مراکز آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک است که می‌توانید برای شناخت آنها اینجا کلیک کنید

گام سوم در انتخاب بهترین راه آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک شناخت سلسله مراتب گواهینامه ها و دوره هاست

اولین دوره، دوره ی آموزشی ppl میباشد که بیشتر فضای تئوریک خلبانی را یاد خواهید گرفت. برای اولین قدم این بهترین راه آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک خواهد بود.

دوره ی دوم،دوره ی cpl است که در صورتی دانشجویان موفق گذراندن دوره ppl شوند مجاز به شرکت هستند و دوره IR اخرین دوره ی اموزشی است که باید شرکت کنید.

جا دارد در انتهای این مقاله از زبان کارشناسان سایت اسکایتو یک توصیه ی اساسی را خدمت شما دوستان که به دنبال راه های آموزش خلبانی فوق سبک هستید خاطرنشان کنم. مهم ترین عامل در یک آموزش خوب این است که شما هدف اصلی و همچنین عادات آموزشی خود را کاملا بشناسید و بعد از این شناخت، در جهت انتخاب بهترین راه، قدم بردارید.

در صورت تمایل بک کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ((گواهینامه خلبانی ppl رو قورت بده ! هرآنچه باید درباره گواهینامه خلبانی ppl بدانید)) را مطالعه کنید.

بهترین راه، باید بهترین برای شما باشد.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0