آرزوی پرواز با شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت واقعی شد!

دسته بندی :مقالات 1 دی 1398 گروه هوانوردی اسکایتو 4065

سلام به همه اسکایتویی های عزیز

امروز میخوایم درمورد نسخه شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت که جدیدترین ورژن از سری بازی های شبیه ساز پرواز هست براتون بگیم. از تفاوت هایی که با نسخه fsx داره بگیم براتون و در کنار تمام نقطه قوت هاش از نقطه ضعف های شبیه ساز پرواز 2020 هم براتون بنویسیم. پس امروز هم مثل روزی های قبل با ما همراه باشید.

شبیه ساز پرواز 2020 flight simulator

چرا شبیه ساز های پرواز به وجود اومدن؟

همونطور که می دونید شرکت مایکروسافت و شرکت هواپیماسازی بویینگ هر دو در ایالات متحده امریکا هستند پس دور از انتظار نیست که همکاری هایی بین این دو شرکت شکل گرفته باشد. ماجرا برمی گرده به حدود سال های 1970 که ایرلاین های امریکایی از کمبود خلبان برای پرواز های تجاریشون ناراحت بودن، علتشم هزینه سرسام اور اموزش خلبانی بود چون تمام اموزش ها در پروازهای واقعی انجام میشد.

علاوه بر مشکل هزینه در پرواز های وافعی امکان انجام و اموزش برخی شرایط پروازی نبود مثلا در زمان از دست دادن سیستم هیدرولیک چگونه هواپیما را کنترل کنیم؟ و یا در شرایط طوفانی چطور سالم و ایمن فرود بیایم؟ همه اینها در کنار عصر جولان شرکت های کامپیوتر بزرگ مثل مایکروسافت باعث شد این شرکت وارد میدون بشه و شبیه ساز های پرواز رو برای جبران خلا های اموزشی در این حوزه و همچنین کاهش هزینه های اموزش خلبانی به جامعه هوانوردی ارائه بده.

تاریخچه شبیه ساز پرواز

خب اولین نسخه از سری شبیه سازهای پرواز در سال 1980 توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد که به fs1 هم معروف بود. گرافیک 2 بعدی بازی از نقاشی های سارا 3 ساله از تهران هم ضعیف تر بود و از طرفی نتونست تمام نیاز های ان روزهای صنعت هوانوردی رو برطرف کنه اما در کل شروعی بود تا که امروز به شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت برسیم.

در ادامه راه مایکروسافت توانست بعد سوم رو هم وارد بازی کنه تا شاهد یک محیط 3 بعدی در بازی باشیم و برای اینکار ورژن های متفاوتی برای بازی ارئه شد که اخرین اونها fs5 بود که در سال 1996 عرضه شد. این نسخه دارای محیط 3 بعدی بود و گرافیکشم به مراتب بهتر از سری اول بود اما فکر نکنم کسی حاضر باشه با اون پرواز کنه چون هم امکاناتش کم بود و اون امکاناتی هم که داشت خیلی شبیه واقعیت نبود.

ما با ورود به قرن 2000 مایکروسافت شروع به رفع ایرادات نسخه 5 شبیه ساز کرد و نسخه های fs2000، fs2002، fs2004 رو ارائه کرد اما انقلابی که در شبیه ساز های پرواز شکل گرفت در سال 2006 با نسخه fsx ایجاد شد ( شما میتونید این نسخه رو به رایگان از  طریق این لینک دانلود کنید). در این نسخه امکانات پروازی به واقعیت نزدیک شده بود و میشد حس یک پرواز نیمه واقعی رو تجربه کرد.

شبیه ساز پرواز ایکس هم علارغم تمام پیشرفت هایی که داشت مثل نسخه های قبلی خودش بی عیب و نقص نبود همین باعث شد تا مایکروسافت در سال 2007 نسخه fsx-acceleration و در سال 2014 نسخه  fsx-steam edition را ارائه کرد. تا حدود بسیار زیادی نواقص شبیه ساز پرواز ایکس رو کاهش داد. اما مایکروسافت برای سال 2020 قصد داره دوباره یک انقلاب اساسی در شبیه سازهای پرواز انجام بده که در ادامه توضیح میدیم.[/vc_column_text]

شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت :

در نمایشگاه E3 (نمایشگاهی برای کامپیوتر و بازی های کامپیوتر) که در 11 ژوئن سال 2019 در شهر لس انجلس امریکا برگزار شد. مایکروسافت از طرح حیرت انگیز شبیه ساز پرواز 2020 رو نمایی کرد. شبیه سازی که حدود سال 2010 به کمپانی لاکهید مارتین فروخته شده بود.که ثمره ی اون P3D-V3 و P3D-V4 بود توسط کمپانی لاکهید ارائه شد. هرچند P3D تونسته بود خیلی از مشکلات fsx رو حل کنه اما نتونست محبوبیت زیادی بدست بیاره.

با این حال یورگ نویمان مدیر دپارتمان شبیه ساز پرواز ماکروسافت از لزوم نسخه جدید شبیه ساز پرواز صحبت کرد و نوید امیدی تازه برای علاقمندان به شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2020 را برای سال 2020  داد. الان هم که دارم براتون این مقاله رو می نویسم گیمر های بسیاری در سراسر جهان مشغول تست این نسخه هستند تا در سال 2020 این شبیه ساز با کمترین میزان خطا به عموم عاشقان شبیه ساز پرواز ارائه بشه.

[/vc_column][/vc_row]

گرافیک شبیه ساز پرواز 2020:

شبیه ساز جدید مایکروسافت  برخلاف گذشته با کمک دست محیط پیرامونی پرواز رو شبیه ساز می کرد الان با استفاده از اطلاعاتی که موتور جستو جوی بینگ (BING) اونها رو در اختیار مایکروسافت قرار داده تا اونهم با کمک استودیوی بازی سازی آزوبو (ASOBO) تصاویر حیرت انگیزی از محیط پروازی رو به شما ارائه بده.

به نظر میرسه این ویژگی نسخه 2020 شبیه ساز پرواز مایکروسافت نون شرکت های نرم افزاری مثل rex و FTX و … که در حوزه تولید افزونه هایی برای واقعی سازی محیط پروازی fsx فعالیت می کردن رو آجر کنه. چون دیگه شما به این افزونه ها نیازی ندارید.

یک خبر خوش برای ایرانی ها:

از اونجایی که نقشه های جدید شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت از موتور جست و جوی بینگ میاد شما میتونید به هر نقطه ایران که بخواید مثل یک خلبان واقعی پرواز کنید و لذت و ببرید. مناظر ایران هم مثل بقیه نقاط کره زمین کاملا منطبق بر واقعیته.

فکر کن با بچه بویینگ اسمان از باند 29 چپ مهراباد حدود ساعت 6.30 صبح تهران و به مقصد عسلویه ترک کنی از روی کارخانه ابی پوشان جاده مخصوص رد بشی و سمت راست هواپیما نمایی از استادیوم ازادی و جنگل و دریاچه چیتگر داشته باشی خود واقعیته دیگه چی میخوای بیشتر از این؟

شرایط جوی در شبیه ساز پرواز 2020:

هرچقدرم که محیط پروازی اطراف شما واقعی باشه و از هواپیماهای حرفه ای مثل PMDG استفاده کنید اما اگر شرایط اب و هوایی واقعی نداشته باشید لذتی نمی برید. برای همین شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت با همکاری بینگ این امکان رو برای شما فراهم کرده که به طور انلاین اب و هوای جایی که میخواید پرواز کنید رو با کیفیت و گرافیک عالی داشته باشید. تکون های پرواز و یا خوردن بارون روی شیشه  لذت یک پرواز بی عیب نقص واقعی (میگم واقعی چون به محض اینکه بازی لود بشه شما یادتون میره که پای کامپیوتر شخصیتون هستید) رو تجربه کنید.

شبیه ساز پرواز 2020 flight simulator        دانلود شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت

پرواز با عینک واقعیت مجازی:

هر چند یورگ نویمان مدیر دپارتمان شبیه ساز پرواز ماکروسافت هنوز در نسخه بتا که برای گیمرها به عنوان تست شبیه ساز ارائه کرده قابلیت VR رو اضافه نکرده اما به نظر می رسه پرواز با عینک واقعیت مجازی برای شبیه ساز پرواز 2020 دور از انتظار نیست. بنابراین می توان انتظار داشت که شاید در نسخه اولیه عمومی سازی شده این قابلیت وجود نداشته باشد اما در نسخه های بعدی حتما قابلیت پرواز با عینک واقعیت مجازی عرضه خواهد شد.

مشخصات لازم کامپیوتر برای اجرای شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت:

از اونجای که بازی هنوز عرضه عمومی نشده هر یک از گیمرها مشخصات خاصی رو برای بازی میگن که هنوز هیچ کدوم توسط خود مایکروسافت تایید نشده و از طرفی به دلیل ایراد شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت که در بالا براتون توضیح دادیم یقینا باید از نظر نرم افزاری تغییراتی رو بازی انجام بشه تا برای کامپیوتر های خانگی هم قابل استفاده باشه برای همین فعلا نمیشه برای مشخصات لازم برای اجرای این بازی رو گفت برای همین تیم اسکایتو ترجیح میده به جای حدس و گمان برای حداقل مشخصات مورد نیاز کمی صبر کنه تا خود مایکروسافت این مشخصات رو به طور رسمی منتشر کنه.

نقطه ضعف شبیه ساز پرواز 2020:

هرچی از خوبیای گرافیک بالای این بازی بگیم کم گفتیم اما همین نقطه قوت، ایراد شبیه ساز پرواز 2020 هم هست چون طبق اطلاعات بینگ مجموع دیتای ای بازی  حدود 8 پتابایت می باشد یعنی چیزی حدود 70 تا بلوری که خب عملا غیرممکنه که کاربری حاضر باشه برای نصب بازی 70 تا بلوری رو بزاره تو هارد دیسکش و نصب کنه از طرفی هیچ کامپیوتر خانگی این ظرفیت رو نداره.

در چنین شرایطی مایکروسافت تصمیم گرفته بخشی از اطلاعات بازی رو به صورت انلاین در اختیار کاربرانش قرار بده. این یعنی شما برای بازی با شبیه ساز پرواز 2020 نیازمند اینترنت پرسرعت هستید که خب نقطه ضعف بزرگی برای مایکروسافت محسوب میشه. حالا باید دید که یورگ نویمان مدیر دپارتمان شبیه ساز پرواز ماکروسافت برای این مشکل تا زمان عرضه عمومی شبیه ساز می تونی راه حلی پیدا کنه یا نه؟

 جمع بندی:

شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت شاهکار قرن خواهد بود که شما می تونید با کیفیت 4K و با جزییات دقیق واقعیت رو در قاب صفحه مانیتورهای خود ببینید اما این واقعیت نیازمند داشتن اینترنتی قوی برای و البته سخت افزار قوی برای داشتن یه تجربه عالی از پرواز رو داشته باشید. شما اسکایتویی های عزیز میتونید شبیه ساز پرواز 2020 مایکروسافت رو از طریق این لینک پیش خرید کنید تا بتونید زودتر از بقیه لذت پرواز از شبیه ساز پرواز 2020 رو بچشید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0