چطور در یک مرکز اموزش خلبانی گواهینامه خلبانی دریافت کنیم ؟ چند قدم مانده تا پرواز؟

دسته بندی :مقالات 15 تیر 1400 dastanpour 5602

حالا که تصمیم‌تان را برای دریافت گواهینامه خلبانی گرفتید، در گام بعدی بایستی سراغ مرکز اموزش خلبانی باشید که بتوانید گواهینامه خلبانی را از آن‌ها اخذ کنید. با اسکایتو همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که چگونه در مرکز آموزش خلبانی، گواهینامه خلبانی دریافت کنیم.

در صورتی که به دوره‌های خلبانی علاقه دارید، با گذراندن دوره خلبانی می‌توانید موفق به اخذ گواهینامه خلبانی شوید. بنابراین بایستی در یکی از مراکز خلبانی ثبت نام کنید و خلبانی را بیاموزید. در نهایت بعد از دریافت مدرک خلبانی هواپیمایی، بر اساس دوره‌ای که پشت سر گذاشتید، می‌توانید پروازی با طعم واقعی را تجربه کنید. با این وجود نمی‌توان از سختی این رشته جذاب و دوست داشتنی گذشت. بنابراین کمربندهایتان را محکم ببندید و آماده شوید تا توانایی‌هایی از جمله مدیریت بحران و خونسردی را در خود پرورش دهید. اما برویم سراغ اصلی، چطور در یک مرکز آموزش خلبانی، گواهینامه خلبانی بگیریم؟

دریافت گواهینامه خلبانی هواپیمای غیر نظامی

خلبانی هواپیمای غیر نظامی کار سختی نیست. نسبت به خلبانی‌ شکاری یا خلبانی هواپیمای تجاری، و یا بمب افکن‌های ارتش، کار راحت‌تری در پیش دارید. با این حال، این مورد هم چالش‌های خودش را دارد. با وجودی که در این مورد از خلبانی نیازی به مانورهای دشوار نیست و فشار کمتری به بدن انسان وارد می‌شود، استانداردهای سلامت جسمانی برای خلبان هواپیماهای غیر نظامی کمتر از بخش نظامی است. بنابراین صرف داشتن دانش و سلامت لازم برای خلبانی کفایت می‌کند.

بر خلاف تصور خیلی از مردم، برای خلبانی هواپیماهای غیر نظامی نیازی به مدرک مهندسی خاصی ندارید. حتی وجود دندان پوسیده در دندان‌هایتان هم نکته منفی برایتان محسوب نمی‌شود. برای تحصیل و دریافت مدرک از مراکز خلبانی فقط کافیست به یکی از مدارس خلبانی مراجعه کنید و در صورت داشتن حداقل شرایط لازم، برای شروع ثبت نام کنید.

گواهینامه خلبانی

رشته خلبانی ، دانشگاه بی دانشگاه!

این را به خاطر داشته باشید که در هیچ یکی از رشته‌های دانشگاهی، در کشور، و در هیچ مرکز آکادمیک، رشته خلبانی را نخواهید دید. چرا که در مراکز دانشگاهی این رشته تدریس نمی‌شود. از طرفی شرط لازم برای دانشجویان پسر برای تحصیل در زمینه خلبانی، گذراندن دوره سربازی و خدمت است. یعنی بایستی حتما در ابتدا دوره سربازی را گذرانده باشند و سپس وارد این رشته شوند. ر غیر این صورت، هیچ گونه معافیتی از وزارت علوم برای تحصیل در این رشته نخواهید داشت. به دنبال آن، شرایط ادامه تحصیل در رشته خلبانی در خارج از کشور نیز برایتان فراهم نخواهد بود.

خلبانی غیر نظامی، دارای سه مرحله آموزشی است که هر کدام از آن‌ها پس از گذراندن یک دوره ساعات مشخص، ادامه دارد. به این ترتیب:

  • با 50 ساعت پرواز موفق به دریافت گواهینامه خلبانی شخصی می‌شوید.
  • با صد ساعت پرواز گواهینامه خلبانی بازرگانی را دریافت می‌کنید.
  • و با حدود 50 ساعت پرواز واقعی با ابزار آلات واقعی موفق به گذراندن یک دوره پرواز کامل خواهید شد.

تمام این مواردی که گفتیم، مراحلی است که برای آمادگی شما جهت شرکت در آزمون هواپیمایی است. برای گرفتن هر کدام از این مدارک، حتما بایستی آزمون مورد نظر را در سازمان هواپیمایی کشور گذرانده باشید. سپس بعد از آنکه توسط یک استاد خلبان چک و تایید شدید، می‌توانید گواهینامه خلبانی را دریافت کنید. همچنین خلبان‌های پرواز، سیستم تخصصی هواپیمای مسافربری را خواهند آموخت که به آن‌ها در شرکت‌های هوانوردی کمک می‌کند. البته تمام این موارد نیاز به اخذ تاییدیه فنی سازمان هواپیمایی کشور دارد.

پرواز با گواهینامه، چند قدم تا پرواز!

طبق آیین نامه سازمان هوایپیمایی کشوری، در صورتی که متقاضی اخذ گواهینامه پرسنل پرواز هستید، بایستی دوره آموزشی مصوب را در مرکز آموزش مورد تایید با موفقیت سپری کرده باشید. در این مدت بایستی مهارت پرواز در سیمولاتور، پرواز با وسیله پرنده و توانایی صحبت کردن و فهمیدن زبان مورد نیاز را برای مکالمات رادیویی اثبات کنید تا بتوانید موفق به دریافت گواهینامه خلبانی شوید.

بعد از پایان دوره‌های اموزشی در مرکز آموزش و دیسچری برای دریافت گواهینامه به سازمان هوایپمایی کشور معرفی خواهید شد و در نهایت در صورتی که با موفقیت آزمون سازمان هواپیمایی را پشت سر بگذارید، موفق به دریافت گواهینامه بین المللی خلبانی خواهید شد.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0