برای موفقیت در گواهینامه خلبانی ppl باید به چه نکاتی توجه کنید؟✈️

دسته بندی :مقالات, آموزشی 25 خرداد 1400 dastanpour 2548
موفقیت در گواهینامه خلبانی ppl یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که به صورت حرفه ای وارد عرصه پرواز شده اند. در این مطلب با اسکایتو همراه باشید تا شرایط قبولی و راز موفقیت در این آزمون را با هم بررسی کنیم.
رویای خلبان شدن، چندان رویای دور از ذهن و غیر قابل باور نیست. نه خبری از محدودیت‌های عینکی بودن است، نه دندانِ پر شده و کیسه صفرای عمل شده، مانعی برای خلبان شدن محسوب می‌شود. چیزی که نیاز دارید یک علاقه شدید و پشتکار فوق‌العاده است که راه را برایتان معلوم و مسیر را مشخص کند. بنابراین اگر از لحاظ جسمی، معافیت پزشکی نداشته و سالم هستید، رویای راندن هواپیما در هوا چندان دور از دسترس‌تان نیست. 

گواهینامه خلبانی ppl چیست؟

 غول مرحله اول در خلبانی، دریافت گواهینامه خصوصی ppl است. هر کسی که قصد دارد خلبان شود و رشته هوانوردی را دنبال کند، به این گواهینامه نیاز خواهد داشت. با دریافت این گواهینامه می‌توانید بدون نیاز به حضور استاد، پرواز را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.
موفقیت در گواهینامه خلبانی ppl

یک هواپیمای سبک در حال پرواز

 
 

 چطور در آزمون ppl موفق شویم؟

 
 برای شرکت در آزمون ppl، بایستی یکسری شرایط داشته باشید. در صورت داشتن این شرایط می‌توانید در آزمون شرکت کرده و موفق شوید.
 برای نمونه، حداقل سن شما باید ۱۶ سال و حداکثر سن برای شرکت در آزمون بایستی کمتر از ۲۰ سال سن باشد. حداقل مدرک تحصیلی شما برای شرکت در آزمون بایستی دیپلم باشد. در نهایت با داشتن حداقل سابقه پرواز و ارائه فرم تکمیل شده پرواز، می‌توانید آزمون کتبی را پست سر بگذارید.
 آزمونی که پیش رو دارید، شامل مباحث زیر است که باید به تسلط نسبی در آن‌ها برسید:
  • مقررات هوايي (AIR LAW)
  • اطلاعات عمومي در مورد هواپيما(AIRCRAFT GENERAL KNOWLEDGE)
  • کارائي و برنامه ريزي پرواز (FLIGHT PERFORMANCE AND PLANNING)
  • کارائي و محدوديتهاي انساني (HUMAN PERFORMANCE AND LIMITATION)
  • هواشناسي (METEOROLOGY)
  • ناوبري (NAVIGATION)
  • دستورالعمل عملياتي (OPERATIONAL PROCEDURES)
  • اصول پرواز (PRINCIPLES OF FLIGHT)
  • راديو تلفني (RADIO TELEPHONY)

اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه گواهینامه خلبانی ppl  نیاز دارید حتما این مقاله را هم بخوانید : گواهینامه خلبانی ppl رو قورت بده !

 

 نکاتی که برای موفقیت در گواهینامه خلبانی ppl باید بدانید

شما با موفقیت در آزمون مرکز آموزش خلبانی، به سازمان برای دوره نهایی ppl معرفی می‌شوید. با کسب موفقیت در امتحان ppl سازمان هواپیمای کشوری، بایستی در check ride موفق شوید تا گواهی ppl برایتان صادر شود. در صورتی که دوره آموزشی مصوب را در مرکز آموزش مورد تایید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بگذرانید، پس از اثبات دانش علمی‌تان، بایستی نشان دهید که دارای مهارت پرواز در سیمولاتور، یا با وسیله پرنده هستید. توانایی صحبت کردن و فهمیدن زبانی که خلبان در مکالمات رادیویی با مرکز به آن نیاز دارد، همچنین دارا بودن سلامت پزشکی از دیگر مواردی است که برای دریافت گواهینامه مد نظر از سازمان باید در نظر بگیرید.
گواهینامه خلبانی ppl

شرایطی که برای خلبان شدن باید در نظر بگیرید

در ایران دو راه برای خلبان شدن دارید، از طریق رشته هوا نوردی وارد دانشگاه ارتش شوید و یا دوره‌های لازم را از مراکز مورد تایید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بگذرانید. در نظر داشته باشید خانم‌ها تنها از روش دوم می‌توانند رویای خلبان شدن‌ را دنبال کنند.
در صورتی که سن‌تان از ۲۰ سال بالاتر است، بیخیال تحصیلات دانشگاهی شده و مستقیما از طریق گواهینامه خلبانی وارد شوید. در این شرایط داشتن حداقل مدرک دیپلم و حداقل قد ۱۶۵ سانت از جمله ویژگی‌هایی است که باید داشته باشید. در صورت قبولی در آزمون، مصاحبه ورودی خواهید داشت که شامل زبان انگیسی، هوش و اطلاعات عمومی در خصوص هوا و فضا است. سپس از لحاظ سلامت پزشکی احراز شده و در نهایت با شرکت در مصاحبه حضوری، سلامت جسمانی‌تان نیز تایید خواهد شد.
تا رویای پرواز بر فراز آبشار نیاگارا یک قدم فاصله دارید ! این مقاله را از دست ندهید:
 حرف آخر
 در صورتی که این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید، با داشتن شرایطی از جمله تجربه پرواز، مهارت پروازی و صلاحیت پزشکی موفق خواهید شد تا وارد مرحله بعدی شوید.
 در نظر داشته باشید در صورتی که فرد وابسته‌ای هستید که دل کندن از خانواده برایتان دشوار است، مسلما زندگی خلبانی برایتان راحت نیست. ساعت‌ها کار و پرواز در دل آسمان، در کنار مهمانداران و مراقبان پرواز ساعات مشخصی نیست. چه بسا ممکن است روزها در سفر باشید و هفته‌ها خانواده‌تان را نبینید. علاوه بر این، هر ۸ ماه یکبار بایستی مجوز خلبانی خود را تمدید کنید. در نظر داشته باشید تسلط شما روی مباحث آزمون ppl یک بخشی از ماجرا است. تایید شدن در مصاحبه و تایید سلامت نیز بخش دیگری است که با کسب گواهینامه پیش رویتان قرار دارد.
راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0