نکات جالبی درباره افزونه های شبیه ساز پرواز که احتمالا نمیدانید!

دسته بندی :مقالات 27 بهمن 1399 گروه هوانوردی اسکایتو 2146

نکات جالبی درباره افزونه های شبیه ساز پرواز که احتمالا نمیدانید!

سلام همه همراهان عزیز گروه هوانوردی اسکایتو

همانطور که میدونید اسکایتو برای انواع شبیه ساز پرواز افزودنی هایی رو ارائه کرده اما چرا باید از افزونه های شبیه ساز پرواز استفاده کرد؟ و چرا شرکت های بسیار زیادی مثل PMDG, Captain sim, Quality Wings, Jar Design و بسیاری دیگر از شرکت های تولید افزونه های شبیه ساز پرواز تاسیس شده اند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم پس با ما همراه باشید.

 با فرض اینکه شما مقاله معرفی و دانلود شبیه ساز پرواز را که با موضوع علت پیدایش شبیه ساز های پرواز و تاریخچه آنها است را مطالعه نموده اید مستقیما میریم سراغ اصل مطلب.

پرواز کردن رویای دیرینه همه انسان هاست به همین دلیل هم هست که شبیه ساز پرواز بیشتر از شبیه ساز های دیگر مانند قطار، کشتی، کامیون و … محبوب تر شده است علاوه بر این شبیه ساز پرواز نقش آموزش هم دارد بنابراین نمیتوان آنها را بازی نامگذاری کرد در حالی که سایر شبیه ساز های به عنوان بازی مطرح می شوند.

افزونه شبیه ساز پرواز pmdgشرکت های بزرگی به جهت پاسخ به این نیاز افراد علاقمند به پرواز شبیه ساز پرواز تولید کرده اند مانند مایکروسافت، لاکهید مارتین، لمینار ریسرچ اما هر کدام از آنها نقطه ضعف های خاص خود را نیز دارند به همین جهت شرکت های تولید افزونه های شبیه ساز پرواز به وجود آمدند نا نقاط ضعف این شبیه ساز ها را برطرف کنند.

شاید شما بگویید که خب چرا از اول یک شبیه ساز پرواز دقیق نمیسازند؟ حقیقیت ماجرا اینکه هم هزینه ساخت چنین شبیه سازی زیاد میشه و هم سیستم کامپیوتر خانگی قادر به استفاده از اون نیست. مثلا همین شبیه ساز پرواز 2020 تنها نقطه قوتش مناظر دقیق شهر هاست در حالی که موارد دیگه مثل کارایی و عملکرد هواپیماها کم شده و افرادی که خلبانان خبره هستند FS2020 را یک بازی خوب می دانند نه یک شبیه ساز پروازی که بتوان از آن برای بحث آموزشی استفاده کرد. تازه همون بحث گرافیک مناظر شهری هم بی عیب و نقص نیست و صرف نظر از حجمی در حدود 100 گیگ که در پرواز بر فراز شهر تهران در طول پرواز دانلود می کند مناظر ایران دقیق نیست و میتوانید این موارد را در مقاله سیمولاتور های پرواز مطالعه کنید.

پس دیدیم که هر شبیه ساز پروازی روی بهبود بخشی از ویژگی ها تمرکز کرده و برای بهبود سایر بخش ها شرکت های تولید افزونه های شبیه ساز پرواز وارد کار میشوند.

به طور کلی شرکت های تولید افزونه های شبیه ساز پرواز روی 3 بخش اصلی تمرکز دارند:

  • شبیه سازی دقیق هواپیماها
  • شبیه سازی دقیق مناظر فرودگاهی
  • طبیعی کننده ها و واقعی کننده ها

افزونه شبیه ساز پرواز captain sim

هواپیماهایی که به صورت پیشفرض در شبیه ساز پرواز قرار دارند دقیق نیستند به همین دلیل بسیار از سیمولاتور باز ها آنها را دوست ندارند و به دنبال هواپیماهایی با جزییات دقیق هستند. در ادامه به معرفی 3 تا از مهمترین این شرکت ها می پردازیم:

  1. گروه تولید افزونه های شبیه ساز پرواز Qualitywings هم از حدود سال 2014 وارد گردونه رقابت  با تولیدکنندگان افزونه های شبیه ساز پرواز با تمرکز بر روی هواپیما ها پرداخت. Qualitywings هم مانند هم نوعان خودش هواپیماهای بویینگ رو برای شبیه سازی هدف گرفت و هواپیمای بویینگ 787 سری 900 و سری 1000 و بویینگ 757 رو عرضه کرده است اما شاید Qualitywings اولین شرکت نرم افزاری تولیذ افزونه هواپیما آمریکایی باشد که گریزی به هواپیماهای خارج از مرز امریکا پرداخته است. دیگر محصول این این شرکت هواپیمای انگلیسی BAe146 می باشد. که شما عزیزان می توانید هر 3 محصول را برای شبیه ساز پرواز خود از فروشگاه اسکایتو دانلود و نصب کنید.
  2. گروه تولید افزونه های شبیه ساز پرواز captainsim: این شرکت جز اصلی ترین شرکای تجاری مایکروسافت و لاکهید مارتین محسوب میشه از سال 1999 تاسیس شده و تا به امروز محصولات بی نظیری تولید و عرضه کرده است. از ویژگی های اصلی افزونه هواپیما captain sim این است که این شرکت علاوه بر مدلسازی و شبیه سازی بدنه خارجی هواپیما و کاکپیت (اتاقک خلبان) اقدام به شبیه سازی  کابین مسافران نیز کرده است و شما کاملترین هواپیما را در اختیار دارید. کپتن سیم پایش را از این هم فراتر گذاشته است و شما می توانید در کابین مسافران صندلی ها را خم کنید، میزهای جلوی هر صندلی و روکش های پنجره را باز و بسنه کنید. حتی از سرویس های بهداشتی هواپیما هم استفاده کنید. از جمله محصولات این گروه می توان به بویینگ 707، 727، 737، 757، 767، 777 اشاره کرد که میتوانید آنها را از وبسایت گروه هوانوردی اسکایتو به راحتی دانلود و نصب نمایید.
  3. Precision Manuals Development Group (PMDG): افزونه هایی رو برای انواع شبیه ساز های پرواز مانند: شبیه ساز پرواز مایکروسافت و شبیه ساز پرواز های گروه لاکهید مارتین به بازار ارائه نموده است. این شرکت توسط خلبان “رندزو” به منظور توسعه آموزش هوانوردی به بخش های مختلف جهان به خصوص آفریقا در شهر ویرجینای ایالات متحده امریکا تاسیس شده است. اما از اونجایی که PMDG نگاه جهانی داره دفاتری در بلژیک، کانادا، مصر و آفریقا جنوبی هم دارد. از اونجایی که دفتر اصلی گروه تولید افزونه هواپیما PMDG در امریکا می باشد دور از انتظار هم نیست که سبد اصلی محصولات این گروه نرم افزاری را محصولات بویینگ تصاحب کرده باشد. PMDG ابتدا کار خودش رو با افزونه هواپیمای بویینگ 747 PMDG برای شبیه ساز پرواز ایکس شروع کرده است و برای آن 3 آپدیت تا به امروز ارائه کرده است. همچنین PMDG محصولات دیگه ای هم مانند هواپیمای بویینگ 737 سری 600 تا 900  PMDG و بویینگ 777 را تا به امروز عرضه کرده است.

Qualitywings افزونه شبیه ساز پروازهمچنین در خصوص مناظر فرودگاهی شرکت هایی نظیر AEROSOFT و FLYTAMPA و T2G و …  فعال هستند که به زودی به معرفی آنها می پردازیم علاوه براین در خصوص افزونه های واقعی کننده و طبیعی کننده میتوان به GSX , ATC PRO, FSPASSENGER و WOA نیز اشاره کرد.

xplane addons store

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0