راهنمای 100% انتخاب بهترین مراکز آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک

دسته بندی :مقالات 1 اردیبهشت 1400 dastanpour 2737

دروه آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک، یک فرصت استثنایی برای کسانی است که شیفته پرواز هستند. شما با شرکت در این دوره ها درواقع به نوعی مجوز خلبانی ورزشی- تفریحی را دریافت می‌کنید. پس از گذراندن این دوره ها شما قادر خواهید بود با یک هواپیمای فوق سبک ultra light به راحتی پرواز کنید و احتمالا آرزوی دیرنه تان برآورده خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم در مورد چیستی این دوره‌ها و شرایط شرکت در آن با شما صحبت کنیم تا بتوانید راحتتر برای حضور در دوره های آموزش خلبانی اقدام کنید. در ابتدا لازم است بدانید که هواپمای فوق سبک چیست؟

خصوصیات هواپیمای فوق سبک یا ultra light :

هواپیمای فوق سبک معمولا تک موتوره و ملخی هستند. در بدنه این هواپیما از متریالی استفاده میشود که وزن کم و مقاومت بالایی دارند. انواع فایبر گلاس ها در این دسته قرار میگیرند. نهایت گنجایش اکثر این پرنده ها تا دونفر است. با توجه به این که در کشور خودمان هم این هواپیماها در سال های اخیر ساخته شده اند، آموزشگاهای بیشتر به این پرنده ها مجهز شده اند. همین باعث شده تا شما با تعداد زیادی آموزشگاه مواجه باشید که دوره های آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک را برگزار می‌کنند.

بهتر است آموزشگاههای را انتخاب کنید که تعداد بیشتری هواپیما داشته باشند و هواپیماها هم به روز و پیشرفته باشد. این باعث می‌شود شما زمان که به مرحله پرواز انفرادی رسیدید زیاد در صف انتظار نمانید و وقتتان تلف نشود.

آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک

معیارهای انتخاب یک آموزشگاه خوب برای آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک چیست؟

برای انتخاب بهتر است که در مورد سرفصل های آموزشی آموزشگاه و همچنین طول دوره تحقیق کنید. بهترین دوره آموزشی دوره ای است که هم موارد تئوری و هم موارد عملی را به صورت کامل پوشش دهد. کلاس های تئوری روی زمین برگزار می‌شوند و کلاس های عملی روی زمین و هوا. جزییات به این صورت است:

کلاس های اموزش تئوری خلبانی : روی زمین برگزار می‌شوند.

کلاس های عملی پرواز :

یک بخش آن روزی زمین و به وسیله ی شبیه سازهای پرواز

و بخش دیگر روی هوا و در داخل هواپیما انجام میشود.

جذاب ترین بخش آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک هم مرحله است که به آن پرواز solo می‌گویند. در این مرحله که در واقع مرحله نهایی آموزش شما خواهد بود باید یک پرواز کامل را انجام دهید. این مرحله در آموزشگاههای مختلف ممکن است بین 12 تا 20 ساعت پرواز را شامل شود. مشخصا آموزشگاهی را انتخاب کنید که زمان این مرحله در آن طولانی تر و شامل تعداد پرواز بیشتری است.

مدرک خلبانی ورزشی هواپیمای فوق سبک

مدرک کدام آموزشگاه  معتبرتر است؟

این مدرک خلبانی در واقع یک مدرک بین المللی است که به گواهینامه ppl معروف است.

(اگر به خلبانی علاقه مند هستید و در مورد گواهینامه ppl  اطلاعاتی ندارید حتما مقاله زیر را بخوانید.)

همه چیز درباره نحوه دریافت گواهینامه ppl خلبانی {آسمان از آن توست}

همانطور که گفتیم این یک مدرک بین المللی است. در نتیجه باید یک نهاد معتبر بین المللی آن را صادر کند. در نتیجه مدرک شما توسط سازمان هواپیمایی کشور صادر می‌شود و اعتبار آن کاملا مورد تایید مجامع بی المللی است.

در نتیجه سعی کنید با تحقیق بهترین آموزشگاهها را از لحاظ کیفیت دوره و قیمت دوره انتخاب کنید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0