انواع سیمولاتور پرواز و تفاوت های آنها را بشناسید

دسته بندی :مقالات 12 بهمن 1399 گروه هوانوردی اسکایتو 3368

سلام به همه اسکایتویی های عزیز

امروز در خدمتتون هستیم با معرفی انواع سیمولاتور پرواز که میخوایم اون ها رو برای شما معرفی کنیم.

به طور کلی سیمولاتور های پرواز  به 2 بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم بندی می شوند در ابتدا به معرفی انواع شبیه ساز پرواز نرم افزاری می پردازیم.

سیمولاتور-پرواز-سخت-افزاری

انواع سیمولاتور پرواز نرم افزاری:

پلتفرم های سیمولاتور پرواز بسیار هستند اما معروف ترین آنها عبارتند از سیمولاتور پرواز ایکس، شبیه ساز پرواز لاکهید مارتین، شبیه ساز ایکس پلین و در نهایت سیمولاتور 2020 که در ادامه به معرفی مختصری از هر کدام می پردازیم.

شبیه ساز پرواز ایکس (FSX Flight simulator)

این سیمولاتور که توسط شرکت مایکروسافت عرضه شده است بسیار پرطرفدار است که دلایل این محبوبیت به شرح زیر است:

  •  نسبت به سیمولاتور های پیشین مایکروسافت گرافیک بسیار بالاتری
  • با توجه به عرضه آن در سال 2006 است نیاز به سخت افزار خیلی بالا ندارد و افراد با سیستم های ضعیف هم می توانند لذت پرواز را با آن تجربه کنند.
  • طیف وسیعی از افزودنی های مختلف دارد و شما می توانید با هر هواپیمایی از هر ایرلاینی به هر فرودگاهی که بخواهید پرواز کنید

سیمولاتور پرواز ایکس

شبیه ساز پرواز لاکهید مارتین (prepare 3D flight simulator)

لاکهید مارتین در سال 2010 پلتفرم سیمولاتور ایکس را از مایکروسافت خریداری می کند و شروع به توسعه و بروزرسانی این پلتفرم قدیمی می کند. این سیمولاتور از آنجایی که بر روی پلتفرم ایکس توسعه پیدا کرده بسیاری از افزونه های fsx رو توانایی اجرا دارد اما آنچه که در این شبیه ساز توسعه داده شده گرافیک و پرفورمنس های هواپیما هست و شما در این سیمولاتور شرایط واقعی تر را از حیث گرافیک خواهید داشت. لاکهید تا به امروز 5 نسخه از این سیمولاتور را عرضه کرده است که شما می توانید آنها را به رایگان از وبسایت اسکایتو دانلود نمایید.

سیمولاتور پرواز ایکس پلین (xplane Flight simulator)

حقیقت ماجرا این است که ایکس پلین یه نرم افزار مهندسی است و نه یک بازی هواپیمایی به همین دلیل بسیاری از شرایط پروازی، پرفورمنس هواپیما و… در آن رعایت شده است و شما می توانید مهارت خلبانی خود را در آن مورد ارزیابی قرار دهید. ایکس پلین از حیث گرافیک بسیار بالاتر از 2 سیمولاتور قبلی است به همین علت نیاز به کامپیوتر قوی تری هم برای اجرا دارد. همونطور که گفته شد سیمولاتور ایکس پلین یک شبیه ساز مهندسی شده است به همین دلیل هر شرکت یا شخصی قادر نیست برای آن افزونه ایجاد نماید. که این باعث کاهش طیف افزونه های این شبیه ساز می شود.

اما رفیق اسکایتو هواتو داره با مطرح ترین طراحان ایرانی همکاری کردیم و مجموعه بزرگی از افزونه های شبیه ساز پرواز ایکس پلین از مناظر فرودگاهی تا هواپیما ها و بازنقش ها رو برات آماده کردیم تا با استفاده از اونها بتونی لذت یک پرواز واقعی و مهندسی شده رو ببری

سیمولاتور مایکروسافت 2020 (Microsoft Flight Simulator 2020)

عزیز دردونه مایکروسافت یعنی شبیه ساز 2020 هست که هم نقاط قوت زیادی دارد و هم نقاط ضعف. اولین و بارز ترین نقطه قوت سیمولاتور 2020 گرافیک بسیار بالای اون هست که با واقعیت میشه گفت مو نمیزنه و در ویدیو زیر میتونید مناظر شهر ها رو در واقعیت و در شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2020 مقایسه کنید.

اما حواست باشه مایکروسافت طراحی مناظر ایران رو داده به یک پسر بچه 4 ساله و طراحی آمریکا رو داده به پیکاسو.

شبیه ساز پرواز مایکروسافت 2020 تهران

همونطور که در تصویر مشخصه اون تیر چراغ برق مثلا برج میلاد و او ضربدر مثلا برج ازادی و اون ناحیه بی آب و علف مثلا فرودگاه مهرآباده

اما بزرگترین نقطه ضعف مایکروسافت 2020 عدم رعایت شرایط پروازی و پرفورمنس هواپیماهاست که این باعث شده این سیمولاتور از دید خلبانان حرفه ای به عنوان یک بازی هواپیمایی تلقی شود نه یک سیمولاتور پرواز.

انواع شبیه ساز پرواز سخت افزاری

حالا نوبت میرسه به معرفی انواع سیمولاتور های پرواز سخت افزاری به طور کلی این سیمولاتور ها خود به 2 دسته خانگی و صنعتی تقسیم بندی می شوند.

انواع سیمولاتور پرواز خانگی

بسیاری از افراد هستند که علاقه شدیدی به خلبانی دارند اما به هر دلیل مالی، جسمی و یا حتی به دلایل جنسیتی و سنی نتوانسته اند خلبان شوند و یا قبلا خلبان بودند اما امروز دیگر از نظر سازمان صلاحیت پروازی ندارند برای پاسخگویی به نیاز های این افراد شرکت های مختلفی اقدام به طراحی و ساخت سیمولاتور پرواز خانگی انجام داده اند و در این بین اسکایتو نیز در راستای رسالت کاهش محدودیت ها برای چشیدن لذت پرواز برای عموم افراد از این قاعده مستثنا نبوده و با همکاری شرکت های دانش بنیان ایرانی اقدام به عرضه سیمولاتور های خانگی نموده است تا شما بتوانید به رویای خود جامع عمل بپوشانید.

شاید در واقعیت به 1001 دلیل نتونی خلبان بشی اما توی شبیه ساز پرواز تمام اون دلایل میشه بهونه برای رسیدن به رویاهات!  بهونه نیار

شبیه-ساز-پرواز-سسنا-172

سیمولاتور پرواز صنعتی:

این دسته از انواع شبیه ساز پرواز سیمولاتور هایی هستند که در مراکز آموزش خلبانی قرار دارد و افرادی که در حال گذراندن دوره های آموزش خلبانی هستند می توانند از این شبیه ساز ها در کنار استاد خلبان استفاده کرده و شرایط مختلف پروازی را که گاها در واقعیت قابل اجرا نیست را تمرین کنند. این سیمولاتور ها اغلب دارای کابین کامل و جک های هیدورلیک هستند. اما اسکایتو اینجا هم شما رو تنها نزاشته

میدونستی با اسکایتو می تونی با سیمولاتور بویینگ 747 و فوکر 100 و حتی ایرباس 320 پرواز کنی؟

source

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

  1. بازتاب هانکات جالبی درباره افزونه های شبیه ساز پرواز که احتمالا نمیدانید! | گروه هوانوردی اسکایتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0