پرواز تفریحی بدون داشتن مدرک خلبانی در ایران

دسته بندی :مقالات 18 دی 1398 گروه هوانوردی اسکایتو 3818

سلام به همه اسکایتویی های عزیز علاقمند به پرواز تفریحی.

امروز هم مهمان شما شدیم تا در مورد شرایط پرواز تفریحی بدون داشتن مدرک خلبانی در ایران براتون بگیم. کلا بحث علاقه به پرواز از ویژگی های ذاتی آدم هاست و هر آدمی دوست داره پرواز رو تجربه کنه اصلا برای همین هست که تماشای پرواز پرندگان برای انسان جذابه و برای همینه که انسانها سال ها برای پرواز کردن تلاش کردن تا در نهایت برادران رایت تونستن این رویا رو به واقعیت تبدیل کنند. پس همه ما چه بخوایم چه نخوایم یه ندای درونی داریم که ما رو به سمت پرواز سوق میده حالا این ندا برای یکسریا خیلی قویه و میشن خلبانها برای یکسری ها هم کمتره که میشن مسافرها.[/vc_column_text]

شاید شما هم میگید ندای ما هم قویه اما شرایط خلبان شدن رو نداشتیم. خوشبختانه توی ایران برای امثال ما که خلبان نیستیم ولی خلبان ها رو دوست داریم شرایطی فراهم شده تا بتونیم به رویاهامون جامع عمل بپوشونیم و اون هم پرواز تفریحی بدون داشتن مدرک خلبانی هستش که در ادامه براتون توضیح میدیم پس با ما همراه باشید.

انواع پرواز تفریحی در ایران

زمانی که ما کلمه پرواز تفریحی رو میشنویم یا می خونیم اولین چیزی که به ذهنمون میرسه هواپیماهای 2 نفره و تک موتوره هستش اما حقیقت ماجرا اینجاست که مقوله پرواز به عنوان تفریح محدود به این نمیشه و کلی انواع اقسام داریم که در زیر براتون معرفی می کنیم.

پرواز تفریحی با هواپیماهای سبک و فوق سبک:

تازه الان رسیدیم به اون چیزی که شما فکر می کردید پرواز با هواپیماهای 2 نفره با یک موتور ملخی. این نوع پرواز نسبت به بقیه حالات پرواز تفریحی رایج تره و شرکت های زیادی هم هستند که این خدمات رو ارائه میدن و در اکثر نقاط کشور هم میشه ازشون استفاده کرد. پرواز با هواپیماهای سبک و فوق سبک براتون بسته به شرکت و زمان پرواز بین 800 هزار تومن تا 1.5 میلیون تومن متفاوته و از 20 دقیقه تا 1 ساعت هم زمان داره. دراین پرواز ها به شما امکان این رو میدن که هدایت پرواز رو در اختیار بگیرید و یک هواپیمای 600 کیلویی رو هدایت کنید البته نه در موقع تیک آف و فرود.

فرودگاه-آزادی-اسکایتو

پرواز تفریحی بدون مدرک خلبانی با شبیه ساز پرواز:

شبیه-ساز-پرواز--حرفه-ای

پرواز با شبیه ساز پرواز یکی از انواع پرواز هستند که به شما اجازه میدن بدون داشتن دانش فنی زیاد بتونید هواپیمای دلخواه خودتون رو پرواز بدید. طیف وسیع این شبیه ساز ها از خانگی تا تجاری باعث شده که شما نتونید به این نیاز ذاتی خودتون نه بگید. پرواز با شبیه ساز های حرفه ای که در برخی پاساژ های مشهور ایران هستند بین 50 تا 100 هزار تومان قیمت دارند و شما میتونید حس واقعی یک خلبان رو تجربه کنید. گروه هوانوردی اسکایتو در راستای رسالت اجتماعی خود در حال عقد تفاهم نامه با این مجموعه ها هستیم و به زودی شما می توانید بلیط پرواز با شبیه ساز های حرفه رو از اسکایتو خریدای کنید.

پرواز با هواپیماهای رادیو کنترلی:

دومین شکل پرواز برای اونهایی که خلبان نیستند پرواز دادن هواپیماهای کنترلی هستش شاید در نگاه اول براتون مسخره باشه اما حقیقت ماجرا اینکه پرواز با هواپیماهای رادیو کنترلی هم چیزی دست کم از خلبانی نداره چه بسا که هم در داخل و هم در خارج برای ساخت این هواپیماها کلی هزینه می کنند و مسابقات زیادی هم برگزار میشه و یکی از لذت بخش ترین انواع پروازه. شما می تونید

[/vc_column][/vc_row]

پرواز تفریحی|پاراسل در ایران:

پاراسل یکی از بهترین لذت های پروازه چون هم آب رو داری هم هوا رو. پاراسل یک چتر بزرگ هست که از طریق کشیده شدن توسط یک جت اسکی به پرواز در میاد و اگر سرعت جت اسکی کم بشه پاهای شما آب رو لمس می کنه و اگر سرعتش بره بالا دستان شما ابرها رو لمس میکنه. بالاغیرتا کجای دنیا میتونید یه همچین حسی دوگانه ای رو لمس کنید؟؟. پاراسل در ایران در جزایر کیش، قشم و در سواحل دریای خزر انجام میشه و حدود 90 تا 120 هزار تومن قیمت داره. در پاراسل ها به شما جلیقه نجاتم داده میشه چون در نهایت فرود شما در آب خواهد بود پس با لباس پلوخوری نرید.

چتر بازی و پاراگلایدرها (اولترالایت):

چهارمین نوع از پرواز های تفریحی در ایران چتر بازی، کایت سواری یا سایر انواع گلایدر ها و پاراگلایدرهای موتور دار و بدون موتور هست. انوع این پرواز ها بسته به اینکه چه وسیله ای را برای پرواز خود دوست دارید انتخاب کنید و مدت زمان پرواز متفاوت است 100 تا 500 هزار تومان متفاوت است. البته این رو هم باید یاد اوری کنم که پرواز به صورت چتر بازی و یا پرواز با گلایدرها و  پاراگلایدر نیازمند داشتن مدرک خلبانی و یا همراهی یک خلبان با شماست. پس اگر شما خلبان نیستید باید بدونید که هدایت پرواز در اختیار خلبان است و اگر شرایط مناسب باشد خلبان هدایت پرواز را در قسمت هایی که ایمن باشد به شما می سپارد. این عالی ترین شرایط ممکنه مثل یک پرنده سبک تو هوا پرواز کنی.

رفیق یه لحظه به جای اینکه ادامه مقاله رو بخونی چشماتو ببند و این شرایط رو تصور کن یکم که حالشو بردی برگردو ادامه ماجرا رو بخون

چتربازی

پرواز تفریحی| بالن سواری در ایران:

بالن سواری یکی از ابتدایی ترین روش های پرواز بشر بوده که تونسته آسمان هارو لمس کنه. نمیدونم سن و سال شناسنامه ای تون چقدره مهم هم نیست مهم اینکه شما الان دارید این مقاله رو میخونید پس شما هم دلتون جوونه برای همین شاید زمانی که کارتون آپ رو دیده باشید به این فکر کرده باشید که کاش می شد واقعا چندین بادکنک رو به هم وصل کرد و پرواز کرد. خبر خوش اسکایتو اینکه در ایران بالن سواری داریم و شما میتونید بالن سواری کنید و حالشو ببرید. از اونجایی که بالن سواری ایمنی زیادی داره و شما در اون فضایی کمی برای راه رفتن دارید جای بسیار خوبیه که لحظه های رمانتیک زندگیتون رو در بالن رقم بزنید.

فکر عاشقانه نکن منظورم اینکه از اون بالا بندازیش پایین D:

سقوط آزاد:

سقوط آزاد یکی دیگه از جنبه های پرواز تفریحی هستش که البته توی این حالت سن و سال شناسنامه ای تون هم دخیل میشه چون هیجان بالایی داره و برای کسانی که بیماری های قلبی و صرع و … دارن اصلا توصیه نمیشه. در سقوط آزاد شما به یک خلبان چتر بازی قلاب میشید و به کمک اون از هواپیما به بیرون می پرید و تجربه سقوط حیرت انگیز سقوط رو تجربه می کنید. سقوط ازاد در ایران فعلا در جزیره قشم و شمال کشور انجام میشه و حدود 20 میلیون تومن برای آموزش سقوط ازاد و یا در حدود 500 هزار تومان برای یک سقوط ازاد تفریحی باید هزینه کنید. در ادامه شما رو به دیدن ویدیو زیر که مربوط به تجربه سقوط آزاد بازیگر سیاه پوست امریکایی هستش دعوت می کنم . حتما این ویدیو رو ببنید.

جمع بندی:

همونطور که دیدید در ایران انواع و اقسام پرواز تفریحی بدون داشتن مدرک خلبانی رو داریم برخی از اونها مشهورترن مثل پاراسل، شبیه سازهای پرواز، پرواز با هواپیماهای سبک و چتر بازی برخی دیگه هم نیاز دارن تا بیشتر تبلیغ بشه و معرفی بشن. در همین راستا گروه هوانوردی اسکایتو قصد دارد تا با ارائه دهندگان این خدمات همکاری داشته باشد و خدمات انها را عرضه کند در همین راستا شما عزیزان می توانید از طریق تکمیل فرم تماس با ما و درج نوع خدمات و شماره تماستون منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

پایان پرواز تفریحی بدون داشتن مدرک خلبانی پایان

منبع

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در پیج اینستاگرام اسکایتو

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0